Kávový gigant Starbucks stahuje z amerického a kanadského trhu silně medializovanou kávu s olivovým olejem. Tahle zpráva přišla necelý týden poté, co šéf společnosti oznámil změnu strategie podnikání ve snaze zvrátit úbytek zákazníků. Informují o tom BBC a CNN.
Starbucks v USA a Kanadě stahuje ze svých kaváren kávu Oleato, a to necelý týden poté, co nový šéf společnosti Brian Niccol oznámil změnu strategie v podnikání. Vyškrtnutí kávy s olivovým olejem z menu ale není součástí tohoto plánu.
Její vyřazení bylo na stole ještě před Niccolovým nástupem. Rozhodnutí tyto nápoje odstranit z nabídky je ale v souladu s jeho novou strategií, uvedl podle televize BBC mluvčí Starbucks. Niccol před necelým týdnem oznámil zjednodušení menu.
Starbucks drops olive oil coffees as it shakes up menu https://t.co/623jhL6eHv
— BBC News (World) (@BBCWorld) October 30, 2024
Zákazníci chodí do Starbucks méně kvůli vysokým cenám, což je i důvod, proč mezi chystaná opatření patří i změna cenové politiky. Globální tržby Starbucks za poslední tři měsíce klesly o 7 procent a meziročně se propadly o 25 procent.
Největší propad poptávky společnost zaznamenala v USA (6 procent) a v Číně (14 procent), kde za tím stojí slabý ekonomický výkon. Niccol rovněž přiznal, že od zákazníků sám zaslechl, že se Starbucks vzdálil od svého jádra.
Kontroverzní nápoje
Oleato je v menu Starbucks ve dvou variantách. První je latte z ovesného mléka s extra panenským olivovým olejem a druhá ořechové ledové třepané espresso se sladkou vanilkovou smetanou napuštěnou extra panenským olivovým olejem.
Tento speciální nápoj je dítětem bývalého generálního ředitele Starbucks Hoawarda Schultze, který se na Sicílii seznámil s praxí každodenní konzumace lžíce olivového oleje, což ho inspirovalo k tomu zkusit přidat olivový olej do kávy.
Řada nápojů se však setkala převážně s negativními ohlasy jak u recenzentů, tak spotřebitelů, upozornila televize CNN. Podle některých názorů působí Oleato spíše jako kaskadérský kousek – něco, co stojí za vyzkoušení, ale už se k tomu nevrátíte.
Někteří lidé si dokonce stěžovali na žaludeční problémy po vypití Oleata. Schulz byl nicméně z výsledných produktů nadšený. A stažení z amerického a kanadského trhu není jejich definitivní konec. Stále se bude prodávat v Itálii, Japonsku a Číně.