Praha 2. prosince 2024 (PROTEXT) – První tranše investice do společnosti Freshlabels, která se specializuje na prodej designových a udržitelných módních značek, byla úspěšně uzavřena. Investoři v této tranši získají roční úrokový výnos až 11,2 %. Kapitál ve výši 300 000 eur směřoval na rizikovější účel – nákup akcií, což se projevilo i ve vyšší úrokové sazbě ve srovnání s druhou tranší.
Investice významně přispěla k dosažení hmatatelných výsledků a dalšímu růstu společnosti.
„Díky kapitálu od privátních investorů Crowdberry jsme mohli výrazně posílit naše zásoby, což již přináší výsledky. K dnešnímu dni jsme si zajistili o 30 % více zboží oproti roku 2023, náš celkový obrat oproti minulému roku vzrostl o 52 % a online prodeje vykazují dynamický růst – Německo 115 %, Nizozemsko 90 %, Česko 65 % a na Slovensku rosteme o 35 %,“ dodává Ladislav Žižka, CEO společnosti Freshlabels.
Další příležitost pro investory – otevřena druhá investiční tranše
Crowdberry umožňuje investorům pokračovat v investování, a to v druhé tranši ve výši 500 000 eur. Tentokrát mohou investoři dosáhnout ročního úrokového výnosu 9,2 %. Společnost použije kapitál na splacení bankovního úvěru, takže investoři se stanou jedinými zajištěnými věřiteli. Protože jde o méně rizikový účel, odráží se to i v nižším, ale stále atraktivním výnosu.
Zajistěte si investici s podporou zkušených investorů
Investice do Freshlabels je zajištěna majetkem společnosti a také zárukou jejích vlastníků, mezi nimiž najdeme renomované investiční fondy, jako je například rodinný fond Tomáše Bati. Investoři poskytují společnosti Freshlabels kapitál ve formě úvěru nebo soukromého dluhu a stávají se jejími věřiteli.
Jedinečná investiční příležitost na trhu
„Investoři Crowdberry mohou využít jedinečnou příležitost, jakou jinde nenajdou – ani na Slovensku, ani v České republice. Jedná se o přímou investici do zavedené společnosti, která si za 30 let své existence vybudovala důvěru nejen u silné fanouškovské základny, ale i u známých investorů. Investoři Crowdberry vstupují do společnosti formou zajištěného úvěru, za jehož splacení ručí i majitelé společnosti,“ říká Marek Barányi, úvěrový manažer společnosti Crowdberry. Investoři do Freshlabels vážou svůj kapitál na dobu tří let s pravidelnou pololetní výplatou výnosů.
Investiční dokumentaci připravila ve spolupráci s Crowdberry prestižní advokátní kancelář Dentons. Daniel Hurych, partner a spoluvedoucí praxe bankovnictví a financí v pražské kanceláři Dentons, říká: „Jsme rádi, že jsme mohli poskytnout právní poradenství a podporu při financování společnosti Freshlabels s.r.o., abychom zajistili maximální komfort pro věřitele i poskytovatele crowdinvestičních služeb podle evropského nařízení o evropských poskytovatelích služeb crowdfundingu pro podniky. Právě kombinace finanční regulace, financování a přeshraničního prvku dodává transakci na složitosti, na kterou se v Dentons zaměřujeme a u které klienti nejvíce oceňují naše odborné znalosti.“
Více o Freshlabels
Freshlabels je prodejce kvalitní, designové a udržitelné módy značek, jako jsou Patagonia, Freitag, Fjällräven, Birkenstock, Salomon a dalších více než 30 značek. Společnost začala v roce 2006 dovážet do České republiky značky ze západní a severní Evropy, které zde tehdy nebyly dostupné. Dnes nabízí pečlivě vybraný sortiment designových a udržitelných výrobků pro odpovědný životní styl, přičemž každý produkt je do prodeje zařazen až po důkladném posouzení jeho udržitelnosti. Obchodní model společnosti zahrnuje nejen prodej prostřednictvím e-shopu a kamenných prodejen, ale také B2B aktivity (distribuční práva pro český a slovenský trh).
Více o Crowdberry
Crowdberry je investiční skupina působící na česko-slovenském trhu, která přináší unikátní investiční příležitosti a nástroje pro financování růstových společností, malých a středních podniků i realitních projektů. Skupina sestává z investiční platformy a tří fondů s různými zaměřeními. Sdružuje téměř 10 000 českých a slovenských investorů. Crowdberry klade důraz na transparentní přístup k investicím, kombinuje soukromý a institucionální kapitál, a usiluje o dlouhodobou hodnotu pro firmy i investory.Jako licencovaná investiční platforma, ve které je minoritním vlastníkem také Slovenská sporiteľňa, člen skupiny ERSTE, umožňuje investorům přímo spoluvlastnit firmy formou crowdinvestingu s potenciálem vyšších zisků, ale i rizik, nebo zvolit konzervativnější cestu půjčování kapitálu skrze privátní dluh.Pod správou Crowdberry jsou tři fondy: Social impact fond CB Espri, CB GrowthOne zaměřený na startupy a CB Property Investors, fond pro kvalifikované investory, orientovaný na nemovitosti z různých segmentů. Celkem Crowdberry spravuje kapitál přes 3 miliardy korun. Portfolio zahrnuje více než 100 firem a nemovitostních projektů, jako jsou například GymBeam, MultiplexDX, Boataround, Footshop, Sensoneo, Isadore nebo CBPI Park Liberec.
Zdroj: Crowdberry
ČTK Connect ke zprávě vydává obrazovou přílohu, která je k dispozici na adrese http://www.protext.cz.