Společnost Spotify spouští k dnešnímu dni svou platformu pro streamování audia nově v Jižní Koreji a zpřístupňuje korejským posluchačům více než 60 milionům skladeb a 4 miliardy playlistů z celého světa.
S uvedením na jihokorejský trh se zvyšuje počet trhů, na kterých společnost působí, na 93.
Vstup na šestý největší hudební trh na světě, kterým je Jižní Korea, je důležitým milníkem globální expanze Spotify. Jižní Korea je nejenom jedním z nejvíce digitálně inkluzivních trhů na světě, ale je také považována za hudební a kulturní epicentrum – částečně také kvůli tomu, že dala vzniknout globálnímu fenoménu K-pop.
Od roku 2014, kdy Spotify uvedlo první K-pop playlist, se počet posluchačů tohoto žánru zvýšil o více než 2 000 %. Spuštění platformy v Jižní Koreji má urychlit růst korejského audio streamovacího ekosystému, z čehož budou benefitovat jak interpreti, vydavatelé a distributoři, tak fanoušci.
„Chceme být vždy přítomni na místech bohatých jak na posluchače, tak na umělce. Jedním z takových míst je i Jižní Korea,“ uvedl Alex Norström, obchodní ředitel pro obchodní model Freemium ve společnosti Spotify. „Spuštění platformy v tomto regionu pro nás představuje obrovskou příležitost nejen ve smyslu následování našeho cíle přinášet nový a kvalitní obsah většímu počtu uživatelů, ale také ve pomoci korejským umělcům oslovit naši 320milionovou základnu posluchačů po celém světě. Doufáme, že se nám bude dařit vytvářet příležitosti, které k místním umělcům přivedou posluchače ze všech koutů světa,“ dodává Norström.
Noví posluchači v Koreji si mohou vyzkoušet Spotify Premium na 7 dní zdarma na svých mobilních telefonech, aniž by museli zadávat údaje o platební kartě a celkem 3 měsíce zdarma v případě, že je zadají a přihlásí se k odběru do konce června 2021.