Čínská značka Nio, která se zatím zaměřovala na produkci elektromobilů z vyššího cenového segmentu, hodlá zaujmout také zákazníky, kteří si kupují spíše menší a levnější automobily. Nyní představila značku Firefly (v překladu Světluška) a první model. Ten by měl zamířit také do Evropy, i když nejprve se samozřejmě – již v dubnu- začne prodávat na domácím trhu automobilky.
Zatím žádná zásadní technická data automobilka nezveřejnila, Pokud pomineme třeba zmínku o kapacitě předního zavazadlového prostoru (takzvaného frunku). Ten pojme 92 litrů, což je rekordní hodnota napříč všemi v současnosti nabízenými bateriovými elektromobily. Prý má také vypouštěcí otvor, což, jak žertem prohlásil předseda představenstva společnosti Nio William Li, znamená, že v něm lze skladovat i ryby. Také už známe poloměr otáčení 4,7 metru.
Design nijak výrazně nevybočuje z řady malých aut. Ostatně, tento vůz se má stát konkurencí například pro Renault 5 nebo třeba BYD Dolphin. Zajímavým prvkem na karosérii jsou však celkem čtyři trojice kruhových světlometrů. Každá z nich se nachází v jednom rohu.
Sice to zatím není potvrzené, ale není rozhodně vyloučené, že i pro tento vůz se budou nabízet baterie, které je možné po vybití vyměnit za nabité ve speciálních stanicích, které značka provozuje.
Cenovka by se měla udržet pod hranicí půl milionu korun. První zemí, kde se mimo domovský region vůz začne nabízet, je pravděpodobně Velká Británie. Zde totiž neplatí dovozní cla na elektromobily vyrobené v Číně.