Čínská automobilka BYD (Build Your Dreams) představila na bruselském autosalonu svůj nový elektrický crossover BYD Atto 2. Tento model slibuje moderní technologie, zajímavý design a inovativní přístup k bateriové zástavbě. Přestože jde o cenově dostupnější model v portfoliu značky, nejedná se o „levné SUV“ v pravém slova smyslu.
BYD Atto 2 je vlastně evropskou verzí modelu Yuan Up, který byl na čínském trhu uveden v únoru 2024. V Evropě se profiluje jako kompaktní SUV s dostatečně prostorným interiérem a sofistikovaným designem.
2025 BYD Atto 2 will be firm’s smallest SUV yet https://t.co/AnQCiYbz0P pic.twitter.com/LA92kzEiVa
— What Car? (@whatcar) January 12, 2025
Konkrétní ceny této novinky v kategorii SUV zatím automobilka nezveřejnila. Podle vyjádření zástupce značky ve Velké Británii by se však měla pohybovat mezi modely Dolphin a Atto 3, které stojí 26 140 a 37 140 liber, tedy cca 784 tisíc a 1,11 milionu korun. To by mohlo znamenat, že Atto 2 nabídne atraktivní poměr ceny a výkonu ve střední třídě elektrických SUV. Stále však platí, že se dají sehnat i levnější elektromobily a nemusíme chodit daleko. Například Škoda už tento směr nabrala.
Praktičnost
Rozměry Atto 2 činí 4310 mm na délku, 1830 mm na šířku a 1675 mm na výšku, což znamená, že je o něco menší než jeho větší sourozenec BYD Atto 3. Přesto nabízí praktický zavazadlový prostor o objemu 400 litrů, který lze sklopením zadních sedadel rozšířit až na 1430 litrů. Něco takového potěší převážně rodiny s dětmi. Nákupy rozhodně nebudou problém.
Baterie integrovaná do karoserie
Největší inovací BYD Atto 2 je využití technického základu e-Platform 3.0 a konstrukce Cell-to-Body (CTB). Tento přístup spočívá v integraci baterie přímo do podvozku vozidla, což přináší hned několik výhod, například lepší využití prostoru, vyšší tuhost karoserie a snížení hmotnosti. Zároveň jsou bateriové články montovány jednotlivě, nikoliv v modulech, což zlepšuje efektivitu celé konstrukce.
Při uvedení na trh bude k dispozici verze se standardním dojezdem, která využívá baterii o kapacitě 45,1 kWh. Podle metodiky WLTP zvládne vůz na jedno nabití ujet až 312 kilometrů. Elektromotor s výkonem 130 kW, tedy 177 koní, pohání přední kola. V přípravě je rovněž varianta s větší baterií a delším dojezdem, detaily o rychlosti nabíjení však zatím nebyly zveřejněny. Jisté je to, že do města nám uvedený dojezd stačí bohatě.
Verdikt
BYD tímto krokem pokračuje v rozšiřování své přítomnosti na evropském trhu, kde se snaží konkurovat zavedeným značkám. S Atto 2 míří především na zákazníky hledající kompaktní, technologicky vyspělý a ekologický vůz s moderním designem. Uchytí se?