BMW posouvá svůj sportovní kombík na novou úroveň s modelem M3 CS Touring. Jedná se o praktický vůz, který ovšem šokuje svým drastickým výkonem. Evropa se může těšit na pořádnou dávku adrenalinu. USA mohou o podobném voze jen snít.
Jen pár dní po zveřejnění prvních upoutávek BMW oficiálně odhalilo M3 CS Touring, ještě ostřejší verzi svého výkonného kombi. Tento model navazuje na M3 CS sedan, který automobilka nabídla v modelovém roce 2024. Stejně jako sedan, i kombi dostává více výkonu, předělaný podvozek a snižuje hmotnost.
Design
Odlehčení M3 CS Touring bylo dosaženo rozsáhlým využitím plastů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP). Tento materiál je viditelný na kapotě, předním splitteru, krytech zrcátek, zadním difuzoru a dokonce i na masce chladiče, která si zachovává charakteristickou červenou linku modelů CS. Také zadní spoiler nese stejnou červenou dekoraci. CFRP je použito i v interiéru, kde se objevuje na převodovém voliči, sportovních sedadlech a dalších detailech.
Další odlišnost oproti běžným modelům M3 Touring představují žluté LED světlomety, které jsou inspirovány vozy BMW z okruhových sérií. Na výběr jsou navíc čtyři barevné varianty karoserie: British Racing Green, Laguna Seca Blue, Frozen Solid White a Sapphire Black metallic.
Motorizace
Model CS vychází z M3 Competition, ale jeho řadový šestiválec s dvojitým přeplňováním dostal extra 20 koní, čímž se celkový výkon zvedl na 543 koní (410 kW). Toho bylo dosaženo zvýšením tlaku turbodmychadel z 24,7 na 30,5 psi. Točivý moment zůstal na tvrdých 650 Nm. Stejně jako u sedanu, i zde je tužší uložení motoru, zatímco chlazení a mazací systém jsou optimalizovány pro extrémní jízdní podmínky. Za příplatek lze navíc pořídit i přídavný nosník v motorovém prostoru.
Motor je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou, která posílá výkon na všechny čtyři kola. CS verze také dostala vylepšený výfukový systém s elektronicky řízenými klapkami a titanovým zadním tlumičem. BMW udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a na 200 km/h za 11,7 sekundy. Výchozí konfigurace obsahuje M Driver’s Package, který posouvá maximální rychlost na 300 km/h.
Specifikace
BMW dále upravilo elektronicky řízené tlumiče, řízení a brzdy. Standardní brzdové třmeny lze volitelně lakovat červenou nebo černou barvou, případně lze připlatit za karbon-keramické brzdy v červené nebo zlaté. Tyto brzdy se skrývají za kovanými hliníkovými koly, která mohou být v matně černé nebo matně zlatobronzovém provedení, s rozměry 19 palců vpředu a 20 palců vzadu. Celkově je M3 CS Touring o 15 kg lehčí než standardní M3 Competition Touring, což není obrovský rozdíl, ale přesto pomáhá ke zlepšení dynamiky vozu.
Verdikt
Stejně jako předchozí modely CS, bude i M3 CS Touring vyráběn ve velmi omezeném počtu kusů. BMW zatím neupřesnilo konkrétní číslo. Dodávky začnou v březnu pro Evropu, Austrálii, Japonsko a Jižní Koreu.