Ve stuttgartské automobilce s názvem Porsche si zřejmě řekli, že když už neprorazí dokonalou nabídkou vozů, alespoň se zapíšou do dějin. Tedy alespoň z pohledu rekordů. S modelem Taycan se nějaký pátek dozadu nejdéle driftovalo. To samé auto teď jelo nejrychleji pod střechou.
V Guinnessově knize rekordů se najde nespočet „zbytečných“ a ne zrovna „pozornost poutajících“ rekordů, nad kterými by se společnost pozastavovala. Německým výrobcům luxusních sporťáků z Porsche je ale něco takového úplně ukradené.
Jde si zkrátka za svým. Už před zhruba třemi měsíci jsme informovali o tom, že elektromobil Taycan se postaral o podivný rekord. A teď se celá písnička hraje znovu. V hlavní roli už tentokrát není driftování v kuse 42 kilometrů, ale rychlost.
Porsche si usmyslelo, že pozvou komisi Guinnessovy knihy rekordů do budovy, ve které auto překoná rychlostní rekord. A přesně to se také stalo. Nikdo nikdy ještě neuháněl pod střechou rychlostí 165 km/h. Předešlý nejrychlejší pokus činil podle automobilky 138,4.
Do monopostu elektromobilu Taycan se posadil Leh Keen a ve speciální obrovské hale v New Orleans o rozloze 92 000 metrů čtverečních vybičoval právě on vůz k rekordu. V prostorách nejdelší haly v USA se muselo auto rozjet i zastavit. Všechna pravidla ale byla naštěstí pro Porsche dodržena.
Taycan využíval nejsilnějšího možného systému, pohonu na všechny čtyři kola a pomocnou ruku podalo i turbo. Porsche se papírově dostane z 0 na 100 za 2,8 vteřiny a díky keramicko-karbonovým brzdám také dokáže v klidu zastavit.
Porsche a jeho současná vlajková loď ale samozřejmě poutá oko veřejnosti i mimo rekordy. První elektromobil od německé značky se dokonce chystá i na vstup na český trh a cenovka není pro milovníky rychlých aut nějak závratná.
Cena nového Audi e-tron GT? 2 miliony a k tomu 700 tisíc korun k tomu. V základní výbavě. To v případě Porsche začíná vyjednávání o ceně na v přepočtu dvou milionech. Takže o něco schůdnější. Na rozdíl od Audi navíc může u případného zájemce o Porsche sehrát roli rekord.
Tedy přesněji dva. Nutno ale říct, že by se bez nich automobilový svět jistě obešel.