Evropská exekutiva chce prověřit, zda navzdory slibu nebude společnost Google využívat údaje z náramků na cílenou reklamu.
Snaha společnosti Alphabet, mateřského koncernu Googlu, doběhnout Apple a Samsung na trhu s tzv. „nositelnou elektronikou“, koupí výrobce fitness náramků a inteligentních hodinek Fitbit, narazila na překážku. Evropská komise zahájila totiž tuto transakci vyšetřovat.
Dohodu o koupi Fitbit ohlásil Google už v listopadu minulého roku. Obavy Bruselu vyvolává fakt, že Google produkuje i software pro smart hodinky. Díky uživatelským datům z Fitbit by tak mohl posílit své již nyní dominantní postavení na trhu s cílenou online reklamou.
Google slíbil, že údaje z náramků nebude na cílenou reklamu využívat, Komisi však příslib nestačí. „Navrhovaná transakce by dále posílila pozici společnosti Google na trzích online reklamy zvýšením již tak velkého množství shromážděných údajů, které by mohla použít k personalizaci zobrazovaných reklam,“ prohlásila Komise.
Podle Komise údaje shromážděné prostřednictvím elektroniky, která se nosí na zápěstí, se jeví jako důležitá výhoda v online reklamě. Konkrétně dohoda by Googlu poskytla výhodu při přizpůsobování reklam ve vyhledávacích nástrojích na míru danému uživateli a ztížila by soupeření konkurenci. V konečném důsledku by to mohlo vést k vyšším cenám pro inzerenty.
Vyšetřování se zaměří i na digitální zdravotní péči a na to, zda Google se svým operačním systémem Android pro smartphony ztíží fungování konkurenčních nosičů.