Sdílíte své přihlašovací údaje s přáteli? Časem by to mohl být problém. Streamovací gigant testuje novou funkci, která by mu měla pomoci omezit sdílení hesel. Netflix začal uživatelům platformy zobrazovat výstrahy s požadavkem, aby ověřili, že mají ke sledování obsahu oprávnění. Ve čtvrtek o tom informovala agentura Reuters a stanice BBC a CNN.
Někteří uživatelé nahlásili, že se jim na obrazovce zobrazila zpráva: „Pokud nežijete s vlastníkem tohoto účtu, potřebujete svůj vlastní účet, abyste mohli pokračovat ve sledování.“
Podle podmínek společnosti účty Netflixu zákazníci „nesmí sdílet s jednotlivci mimo svou domácnost“. „Tento test je navržen tak, aby pomohl zajistit, že lidé používající účty Netflixu k tomu mají oprávnění,“ uvedl mluvčí Netflixu ve svém prohlášení.
Ve chvíli, kdy uživatel vybere svůj profil na sdíleném účtu Netflix, ve vyskakovacím okně bude požádán o ověření účtu potvrzením přes SMS nebo e-mail, který obdrží majitel účtu. Uživatelé se také mohou rozhodnout ověření odložit. V takovém případě se vyskakovací okno později znovu zobrazí. Pokud divák ani poté nebude schopen své oprávnění doložit, bude vyzván k založení nového účtu.
Poskytovatel největší streamovací služby na světě testuje nové funkce každou chvíli. Zatím tak není jasné, zda bude požadavek na ověření domácnosti implementován v širším měřítku.
Netflix získal v roce 2020 téměř 37 milionů nových platících zákazníků a nyní má více než 200 milionů předplatitelů po celém světě. Kolik lidí používá platformu v rozporu s podmínkami firmy není jasné.
Netflix se sdílením hesel nebojuje sám
Streamovací platformy včetně Netflixu, HBO GO, Amazon Prime a Disney +, uživatelům v rámci jednoho účtu umožňují vytvářet více profilů. Podmínkou je však společná domácnost.
V roce 2016 spoluzakladatel a výkonný ředitel Netflixu Reed Hastings podle BBC řekl: „Sdílení hesel je něco, s čím se musíte naučit žít. Existuje totiž tolik legitimních důvodů ke sdílení hesel, jako je sdílení s manželem/manželkou, s dětmi, takže žádná jasná dělicí čára tu není a nám současné nastavení vyhovuje.“
Produktový ředitel Greg Peters v říjnu 2019 prohlásil, že se společnost otázkou sdílení hesel zabývá. Zároveň však dodal, že Netflix v této oblasti nemá velké plány na změnu strategie, o nichž by chtěl informovat.
Netflixu se v uplynulém roce dařilo, a to mimo jiné kvůli opatřením proti šíření covidu-19. Rok 2021 tak pro streamovací platformu může představovat výzvu, pokud se pandemická situace ve světě zlepší a lidé budou moci více času trávit mimo domov. Divákům tak pro začátek plánuje nabídnout nejméně jeden nový film týdně až do konce roku.