Německá automobilka Volkswagen a SUV, to je celkem silné spojení. Na nedávném salonu v Šanghaji představili výrobci kolos pro trh v Číně. Komu přijde velký Touareg či Atlas, tak oproti Talagonu jsou tohle jen menší příbuzní.
Tradiční autosalon v Šanghaji přinesl světu automobilů nové vize, modely, ale také netradiční kousky. V čínské metropoli představil specialitu i Volkswagen. Talagon je určený pro trh v Číně a do Evropy ani USA by se dostat neměl.
Němci o něm tvrdí, že jde o největší model SUV, které kdy sjelo z výrobní linky. Mělo by dostat platformu MQB a přirovnává se k evropskému Touaregu či severoamerickému Atlasu, do kterého se vměstná i 7 cestujících. Novinka ale pořád ve velikosti o kus vítězí.
Je dlouhý 5152 mm, široký 2002 mm a rozvor čítá milimetrů 2980. Jde tak o jedno z největších SUV na současném trhu. Majestátní počin se přirovnává ke Cadillacu Escalade či GMC Yukon. Světe div se, o největší osobní VW ale nejde.
Prvenství totiž drží ještě o něco delší a rozvorově větší MPV Viloran. Limuzína se také vyrábí pouze pro trh v Číně, kde si zřejmě na velká vozidla potrpí. Ale pojďme zpět k Talagonu. Ten představili Němci už v roce 2019 jako koncept, až teď se ale nákresy zhmotnily.
Vnitřek se podobá Golfu
Jak zvenku, tak zevnitř by mělo jít o výplod nejmodernější technologie, která sdílí s jinými výrobky Volkswagenu několik společných vlastností. Kolos by měl uvnitř působit jako nový Golf. Krásný interiér i středový panel o dost menší auto připomíná.
Pod kapotou budou Talagonu tlouct čtyřválce, ale také šestiválec o objemu 2,5 litrů. Výkon by se měl pohybovat na hraně 300 koňských sil. K tomu sedmistupňová převodovka a pohon všech kol. Jak to bude s místy k sezení? VW nabídne dvě varianty.
Tou první bude krásných 7 míst, počítá se ale také s trochu luxusnější variantou, která pojme cestujících jen 6. Čína se může na Talagon těšit už na konci letošního roku, s jinými kouty světa zatím Volkswagen nepočítá. Cena zatím zůstává neznámá.