V souvislosti s blížícími se prezidentskými volbami ve Spojených státech Facebook svým uživatelům umožní vypnout zobrazování politických reklam. Novinku rozšíří i do dalších zemí.
Političtí kandidáti v západních zemích již několik let intenzivně využívají profilování potenciálních voličů na sociálních sítích. Ty se staly klíčovým nástrojem tak pro průzkum jakož i ovlivňování veřejného mínění v mnoha předvolebních kampaních. Příkladem jsou prezidentské volby ve Spojených státech, kde k vítězství Donalda Trampa dopomohli právě sociální sítě. Marketéři využili přesné cílení obsahu a reklam na potenciální nerozhodnutých voličů. Facebook oznámil, že tyto praktiky se s nadcházejícími prezidentskými volbami pokusí omezit. Uživatelům umožní úplně vypnout zobrazování politických reklam. V deníku USA Today o tom informoval šéf Facebooku, Mark Zuckerberg.
K podobnému, ale výrazně agresivnějšímu, kroku se loni odhodlal i Twitter. Ten politické reklamy v říjnu zakázal úplně. „Pro ty, kteří jsou již rozhodnutí a chtějí, aby se volby už skončily máme dobrou zprávu – umožněme jim vypnout zobrazování politických reklam,“ uvedl M. Zuckerberg. Vypnutí takových reklam bude možné nejen na Facebooku, ale i v Instagram. Vypínání reklam bude možné ať už jejich zablokováním nebo změnou nastavení. Uživatelé ve Spojených státech by tuto možnost měli mít dostupnou v nejbližších dnech až týdnech. V dalších zemích bude dostupná na podzim.