Poptávka po panenkách Barbie či autíčkách Hot Wheels se během pandemie značně zvýšila. Mattel oznámil 40% skok v čtvrtletních tržbách. Informuje o tom agentura Reuters.
Rodiče se různými způsoby snažili zabavit své ratolesti, které nemohly do školy či zůstaly v karanténě. Během období pandemie tak prudce vzrostl prodej ikonických panenek Barbie.
Klasickým hračkám jako jsou právě panenky Barbie se bez nových franšízových filmů, na něž se zaměřuje konkurenční Hasbro, daří.
Zákazníci si na panenkách Barbie oblíbili také různá povolání i více rozmanité odstíny pleti. Mezi panenkami je kupříkladu i Barbie založená na japonské čtyřnásobné grandslamové šampionce ve dvouhře Naomi Osaka. Nově se objeví také panenky oslavující hrdinky pandemie.
„Je to víc než panenka. Je to kulturní ikona a nadále zůstáváme kulturně relevantní,“ řekl generální ředitel Ynon Kreiz agentuře Reuters.
Popularitu značky dle něj také pomáhají udržet pořady týkající se Barbie na Netflixu. V dohledné době se také připravuje film v hlavní roli s Margot Robbie.
Pod amerického výrobce Mattel spadá i značka autíček Hot Wheels. Popularitu autíček pak dle výrobce podpoří nová videohra.
Celosvětové hrubé tržby z prodejů Barbie, největší značky Mattelu, vzrostly ve druhém čtvrtletí o 46 %. V případě Hot Wheels došlo k nárůstu o 67 %.
Celkem dle údajů IBES Mattel vykázal za druhé čtvrtletí celkové čisté tržby ve výši 1,03 miliardy dolarů. O více než 100 milionů více než odhadovali analytici.
Mattel, i přes plánované zvýšení cen, aby pokryl vyšší náklady, zvýšil prognózu prodeje na celý rok.