Ikonické panenky Barbie i například autíčka Hot Wheels stále patří mezi oblíbené hračky dětí. Navzdory vyšším cenám se dle výrobce Mattel poptávka nesnížila. Tržby za třetí čtvrtletí vzrostly o 8 %. Informuje o tom BBC.
Mezi panenkami Barbie si mohou zákazníci v dnešní době náležitě vybírat. Reprezentují různá povolání, oslavují sportovní šampionky i hrdinky pandemie. Seženete je také v rozmanitých odstínech pleti.
„Je to víc než panenka. Je to kulturní ikona a nadále zůstáváme kulturně relevantní,“ řekl v srpnu generální ředitel Ynon Kreiz agentuře Reuters.
Nyní výrobce hraček uvedl, že jeho tržby za třetí čtvrtletí vzrostly o 8 % na 1,76 milionů dolarů. Dle Kreize výsledky předčily očekávání. Po tomto oznámení akcie společnosti vzrostly o 6 %.
Poptávka nepoklesla ani navzdory zvýšení cen kvůli prudkému zvýšení nákladů na dopravu a suroviny. Mattel usilovně pracuje na tom, aby v době přerušení dodávek dostal hračky na pulty, sdělil Kreiz pro BBC.
„Byli jsme ovlivněni narušeními globálního dodavatelského řetězce,“ řekl ke třetímu čtvrtletí.
Zdali budou náklady na dopravu a materiál nadále růst, je podle něj „nestálé a těžko předvídatelné“. Problémy s dopravou navíc pro některé státy, například ostrovní Británii, znamenají, že by nemusel být dostatek hraček na letošní Vánoce.
Společnost očekává silné vánoční období a Kreiz uvedl, že tak není jisté, zdali uspokojí veškerou poptávku. Rodiče mají dle něj výdaje za své děti jako prioritu.
Celkově během pandemie společnost zaznamenávala průdký nárůst prodeje a skok v tržbách. Rodiče se totiž různými způsoby snažili zabavit své děti, které například nemohly do školy.