Včera mělo světovou premiéru první elektrické SUV od značky Volkswagen. Koncern představil dvě zaváděcí verze: ID.4 1ST a bohatší vybavenou ID.4 1ST Max.
Je známo, že SUV jsou mimořádně oblíbené, i v Evropě stále zažívají velký boom. Už před premiérou zřejmě nikdo nepochyboval, že novinka od VW zaujme. Po představení ID.4 je jasné, že tento elektromobil je předurčen k úspěchu. Co nabízí?
Baterie má kapacitu 77 kWh, zajišťuje dojezd až do 520 km (WLTP). Je umístěna pod prostorem pro cestující, čímž je dosaženo nízkého těžiště elektromobilu. Majitelé mohou na nabíjení využívat We Charge, největší síť v Evropě s 150 000 nabíječkami.
Elektromotor je umístěn na zadní nápravě, poskytuje 150 kW výkon (204 koní). Z nuly na sto zrychlí za 8,5 sekundy, maximální rychlost je 160 km/hod. Díky silné přilnavosti zadních kol a 21 cm světelné výšce si ID.4 dobře poradí i v mírném terénu.
Moderní karoserie působí mohutně, nechybí jí sportovní linie s dynamickým vzhledem. Chladicí vzduch se vede otvorem v nárazníku, nadčasový, moderní charakter pomáhají podtrhnout světlomety, které propojuje světelná lišta.
Základní verze ID.4 1ST má dvoubarevné potahy sedadel, které jsou z mikroflísu ArtVelours v šedé barvě (Platinum Grey). Stejný odstín má přístrojový panel a výplň dveří. Na sedadlech a dveřích dodávají stylový vzhled prvky v hnědém barevném odstínu Florence Brown. Bohatší verze ID.4 1ST Max používá barvy a potahy bez bílých akcentů.
Koncern použil v ID.4 nový koncept ovládání – přístrojový panel nemá žádné ovladače a fyzická tlačítka. Řidič vidí všechny důležité údaje na displeji, různé režimy si umí snadno přepnout na volantu.
Uprostřed panelu je velký dotykový displej sloužící k navigaci, zobrazení asistenčních systémů, umí se spárovat se smartphonem (přes Android Auto, Apple CarPlay a Mirror Link), přes App Connect streamovat média a realizovat telefonní hovory. V ID.4 1ST má 10 palců, ID.4 1ST Max až 12 palců.
Hlasové ovládání Hello ID umožňuje jednoduše ovládat mnoho funkcí pomocí hlasu. Využívají se na to informace z cloudu.
Ovládání doplňují dvě zobrazovací technologie. První je výstražné světlo ID.Light. Jde o tenký pásek LED světel umístěný pod předním oknem. Aktivuje se při různých situacích – například při brzdění či odbočování. Head-up displej (sériově v ID.4 1ST Max) promítá směrové šipky navigace a další symboly na přední okno.
ID.4 má délku 4,58 metru. Je postaven na modulární platformě MEB společnosti Volkswagen. Prostor v kabině je na úrovni konvenčních SUV vyšší třídy.
Podle polohy opěradla zadního sedadla poskytne zavazadlový objem od 543 do 1 575 litrů. Rozsah výbavy modelu ID.4 zahrnuje elektricky poháněné víko zavazadlového prostoru a tažnou konzolu.
Baterie má hmotnost 493 kg. Vnější plášť je chráněn silným obvodovým rámem. VW tvrdí, že si baterie zachová i po osmi letech (resp. ujetí 160 000 km) minimálně 70% původní kapacity.
Stejnosměrným rychlonabíjením s 125 kW nabijete 77 kWh baterii za 30 minut na 320 km jízdy.
V domácích podmínkách lze využít nástěnný nabíjecí wallbox ID Charger. Na výběr je ve třech verzích, všechny mají nabíjecí výkon do 11 kW.
Zpočátku bude na výběr ze čtyř barev karoserie: modrá (Blue Dusk Metallic), bílá (Glacier White Metallic), žlutá (Honey Yellow Metallic) a šedá (Mangan Grey Metallic).
Zaváděcích modelů se vyrobí jen 27 000 kusů. Pak se rozběhne prodej předkonfigurovaných modelů s nejoblíbenější výbavou. Díky tomu bude továrna v Zwickau rychleji produkovat a dodávat na trh tato sympatická ekologická esuvečka.
VW ID.4 se bude v ČR prodávat pouze ve výbavě 1ST. Cena začíná na 47 800 eur.