Elektromobily si vydobyly svou popularitu převážně jako malá autíčka do měst, kde neznečišťují vzduch a jsou tichá. Pak jsou tu ale auta, která dostlala elektromotor proto, aby dělala na silnicích slušnou paseku. E-tron je toho ideálním důkazem. Přes svou šetrnou povahu dokáže tohle auto drtit silnice svým obřím výkonem. Jednoduše elektromobil snů.
GT je tu proto, aby trhalo rekordy. Němci zkrátka vědí, jak postavit sporťák s jemným provedením, ale zároveň s drsnou a nesmlouvavou povahou. Na první pohled je nám jasné, o co tady půjde. Celý tenhle sedan je posazený pekelně nízko a všechny jeho vlastnosti jsou umocněny nemalým počtem detailů, které dotvářejí úžasný a elektrizující pocit z tohohle auta.
Velké a dlouhé
To, že je auto nízko, je jedna věc. Je ale umocněná faktem, že celé měří na délku téměř 5 m a rozvor dosahuje neuvěřitelného čísla 2,9 m. Vysoké je tohle RS pouze 1,4 m. Celková hmotnost je sice 2 860kg, ale to není nic, s čím by si motor neporadil. Na požitek z jízdy nemá váha sebemenší vliv. Do kufru se toho taky vejde v rámci možností docela dost. Celých 350l. Je to prostě sporťák.
Design je jednoduše fascinující. Jedná se o verzi RS, tudíž se často potkáme s karbonovými prvky třeba na zpětných zrcátcích, nebo zadní časti u výfuků. Výrobci si tady nádherně pohráli s liniemi. Všechno hraje krásně dohromady a působí nebývale zvětšujícím dojmem. Velké plus si zaslouží zadní světelná lišta, která spojuje světlomety s 3D efektem. V noci bychom se na tohle auto mohli dívat bez přestávky. Předek je, jak se patří nebezpečný a to opět hlavně díky světlům. 3D efekt dělá opravdu hodně.
Interiér je jedno velké RS. Karbon, kůže, sekané tvary a podsvícení všude kam se podíváme. Volant je klasické Audi, takže nádhera. 12,3 palců široký displej s vcelku slušnou zpětnou odezvou. Největší blaho jsou ovšem sedačky. Ty působí, jako by byly vytesány z kamene, a přesto jsou nadmíru pohodlné. V zatáčkách nás navíc podpoří svým tvarem.
Náboje pod kapotou
Čím má e-tron nabito? Elektromotor s výkonem 440kW a krouticím momentem 830Nm. To je solidní arsenál, který nám zaručí to, že nás auto vystřelí z 0 na 100 za 3,3s a odezva je opravdu blesková. V kombinovaném provozu nám energie vystačí na cca 450 km. To je na tenhle typ auta docela slušné číslo. A jakou rychlostí nás sveze maximálně? Je to 250 km/h.
Za kolik si ho pořídíme domu? Bohužel je cena stejně vysoká, jako jeho kvality. 3,75 milionů Kč je opravdu nezanedbatelné číslo. Upřímně. je ale jasné, že tohle auto stojí za hřích.