Vydavatelé zpráv na čele s evropskými mediálními skupinami dlouho bojovali s nejpopulárnějším internetovým vyhledávačem na světě o kompenzace za použití jejich obsahu.
Generální ředitel Pichai uvedl, že nový produkt s názvem Google News Showcase spustí nejdříve v Německu, kde již uzavřeli smlouvy s mnoha vydavatelstvími včetně Der Spiegel, Stern či Die Zeit, a také v Brazílii, kde podepsali smlouvy s Folha de S. Paulo, Band a Infobae.
Dále bude tento produkt uveden na trh v Belgii, Indii, Holandsku a dalších zemích. K produktu se přihlásilo přibližně 200 vydavatelů od Argentiny, Austrálie, přes Británii, Brazílii, Kanadu či Německo.
Pichai v příspěvku na blogu napsal, že Google v rámci tohoto dosud největšího finančního závazku zaplatí vydavatelům za vytvoření a výběr vysoce kvalitního obsahu pro nový druh online zpravodajských služeb.
Produkt umožní vydavatelům vybírat a prezentovat své články a bude zařazen ve službách Google News na zařízeních s operačním systémem Android a případně na zařízeních Apple. Pichai připomněl, že tento přístup se liší od jiných zpravodajských produktů, protože jeho obsah budou vybírat jednotlivá vydavatelství.
Produkt navazuje na licenční dohodu, kterou v červnu podepsal s některými mediálními skupinami v Austrálii, Brazílii a Německu. Google vyjednává i s francouzskými vydavateli, kteří patří k nejhlasitějším kritikům, zatímco Austrálie chce přimět internetový vyhledávač, jakož i sociální síť Facebook, aby sdílely příjmy z reklamy s místními mediálními skupinami.
Financování zpravodajství některých vydavatelství společností Google rozzlobilo několik dalších internetových vydavatelů, jako jsou například webové stránky o počasí a receptech, které tvrdí, že Google poškodí jejich příjmy.