Po bližším zkoumání tohohle auta zjistíme, že je jen málo věcí, které nejsou dotažené. Se svou cenou a hlavně jízdními vlastnostmi a výkonem dokáže Seat Tarraco směle konkurovat autům, jako jsou například Škoda Kodiaq a další podobné vozy. Dostal do vínku slušný výkon, krásný design a odvážnou povahu. Hlavně na nezpevněných vozovkách nám ukáže, že se jen tak neztratí.
Na co se to vlastně koukáme? Seat chtěl světu věnovat SUV, velký rodinný koráb, který bude zároveň sportovně vynikat nad ostatními. Přestože je dravost u FR patrná, stále je to rodinné auto a tak bychom k němu také měli přistupovat. Dokáže nám dopřát hodně zábavy hlavně ve sportovním módu, ale jeho nádherný výkon je tu hlavně pro bezpečné předjíždění, kdy je odezva po sešlápnutí plynu opravdu blesková. Pokud bychom ovšem chtěli malinko zazlobit, bude se nám zdát spojka malinko línější.
Design je na správném místě
Velké, nepřehlédnutelné. Tarraco je skutečně velikán a pocítíme to hlavně v kabině. Zvenku působí slušně, uhlazeně a sebevědomě. Předek s pořádně vytvarovanou kapotou nám i přes svou velikost nijak nebrání v rozhledu z místa řidiče. Krásná a hlavně jednoduchá maska chladiče nese hrdě velký znak Seatu.
Z boku nás uhranou na první pohled dvacetipalcová kola s nádhernou texturou. Zadní část má jednu velikou chybu. Chromované koncovky výfuků jsou slepé. Na tohle jsme přesně zvyklí hlavně od koncernu a nijak to na prestiži vozu nepřidává. Jinak se zadní část auta povedla a působí opravdu majestátně.
Interiér je jednoduchý, ale zároveň velmi sportovní a jen tak nás nepřestane bavit. Skořepinová sedadla, která nás podpoří v každé zatáčce. Volant s nemalým znakem Seat, dostatečně velká dotyková obrazovka.
Ovládání klimatizace a teploty najdeme na odděleném, dotykovém displeji, což napomáhá tomu, že hlavní infotainment není zpomalený, protože se právě klimatizací nemusí zabývat. Zavazadlový prostor nám uveze až 760 l nákladu, takže pro rodinu ideální. Pokud by nám nestačilo 5 míst, můžeme si, samozřejmě za příplatek, vybrat verzi se sedmi místy.
Výkon nepřehlédneme
Pod kapotu se nám vešel dvoulitrový motor TSI se čtyřmi válci. Kompresní poměr 9,6:1. Garantovaná spotřeba 8,5l na 100 km, ale radši počítejme s vyšším číslem, protože tohle auto budeme chtít otestovat. Výkon neuvěřitelných 245 koní udělá své a krouticí moment 370 Nm se také dokáže ozvat. Maximální rychlost se tu vyšplhala na krásných 228 km/h a z 0 na 100 se Tarraco podívá za 6,2s. Moc krásná čísla.
Tarraco vyniká hlavně svým chováním. Na silnicích to nepoznáme, ale zajeďme si mimo asfalt a tohle auto nás opravdu odmění. Hladce si pluje, nehoupe se a je naprosto vyvážené. Nádherná práce.
Cena startuje na 975 000 Kč. To není málo, ale za tolik muziky, které se nám dostane, je to částka opravdu férová.