Jedna z nejlegendárnějších motocyklových firem světa, Triumph. Do světa loni vyslala novou podobu modelu Bobber. Tenhle stroj nás dokáže pěkně překvapit. Silný motor, skvělé jízdní vlastnosti a hlavně vydařený design. Výrobci z Hinckley dokázali do silného a masivního motocyklu vtisknout spolehlivou duši. Pojďme se podívat, jestli se investice do Bonneville Bobber vyplatí.
Pro rok 2021 byl Bonneville Bobber vybaven ještě větším výkonem a schopnostmi. Tenhle stroj nezná slovo „nejde.“ Inspirací zůstává tvar motocyklů ze čtyřicátých let. Silueta tehdy tolik oblíbeného modelu Bobber se přenesla až do současnosti. Tady platí zlaté pravidlo: „když něco funguje, není potřeba to měnit“. Lidé si zvykli sedět nízko a mít motorku osekanou od nesmyslů. Filosofie tohoto typu razí cestu minimalistického obložení a maximálního prožitku z jízdy.
Nadčasový design
Proč zrovna Bobber? Už dříve, kdy se v USA dostal do popředí tvar Harley, chtěli motoristé od svých strojů dvě věci. Styl a rychlost. Oboje jde i u Bonneville Bobber ruku v ruce. Osekaný vzhled zajišťuje nižší váhu a ta otevírá společně se silným motorem cestu vysoké rychlosti. O stylu se není třeba bavit. Kdo má oči, pochopí, že tady koukáme na skutečný kus poctivé a krásné práce. Masivní kola, černá barva, nízký rám.
Kola s drátěným výpletem (32 drátů) nás trochu přenáší do minulosti. K tomuhle tvaru motocyklu se to prostě hodí. Co se týče ocelového rámu, jak jsme již řekli, tady se řidič ocitne proklatě nízko. 70 cm od země. Rozvor kol 1,5 m. Díky nízkému těžišti dostane motorka úplně nový rozměr, který poznáme hned v první zatáčce. Nádherná stabilita, oblouky jdou parádně vykrojit. Pohodlí navíc zajišťuje zadní odpružení Mono-shock RSU.
Brzdění bývá mnohdy problém. Zastavit kolos, který je sice odlehčený, ale i tak váží 240 kg, je problém. Bonneville Bobber dostal do vínku přední dva kotouče brzd o průměru 310 mm, Brembo, ABS a jeden zadní kotouč s průměrem 255 mm Nissin. Oba brzdné systémy odvádí svou práci skvěle.
Motor, poctivá síla
Kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 1,2l. Tenhle krasavec nažene do kol sílu 78 koní a jeho krouticí moment se tu vyšplhal na 106 Nm. Spotřeba 4,6 l, to je hodně krásné. Když se motor rozezní, je to opravdová rajská hudba pro uši i duši. Bonneville Bobber je skvostný stroj, který nás vyjde na cca 370 000 korun. Vyplatí se tato investice? Pokud jsme někdo, kdo má rád sílu a hlavně legendární styl, tak do poslední koruny.