Typický cruiser s dlouholetou tradicí, který letos představila společnost BMW, je neuvěřitelně povedený stroj s obří silou. R 18 pracuje s odkazem této německé firmy a navazuje na dlouholetou tradici a vývoj. Kromě toho tahle motorka drží prvenství v oblasti motoru. Ten disponuje největším zdvihovým objemem mezi motocykly stáje BMW.
Nový model R 18 je skutečně pro veliké motorkáře. Vyznačuje se nízkým těžištěm a širokou siluetou. Jedná se tedy o pořádný kus ocelového stroje, kterému mohou závidět i zajeté stáje ze zámoří, jako jsou Harley-Davidson nebo Indian Motorcycles. Výrobci navíc u této verze vsadili na minimalismus ve všech oblastech. Na motocyklu nenajdeme nic navíc. Jen nezbytné součástky. Jednoduchý design zkrátka prodává, a navíc tak chtějí inženýři vyzdvihnout masivní motor. Ten by měl jako jediný zaujmout naši pozornost.
Méně je více
Je až k neuvěření, jak je R 18 dospělá motorka. Skutečně si na nic nehraje. Sama tak o sobě říká: „tady jsem, mám šílenou sílu, tak si prostě nasedni a otestuj ji.“ Samotný design je právě ta věc, kde si BMW nejvíce věří. K jízdě opravdu potřebujeme pouze sedlo, které se od země dostalo na vzdálenost 690 mm, chromovaná široká řídítka, jeden světlomet a dvě kola s retro výpletem (přední 19 palců, zadní 16 palců). Klobouk dolů.
Ocelový rám dostal dvojitou konstrukci, a tak není divu, že se výsledná hmotnost BMW R 18 vyšplhala na 345 kg. Co musíme rovněž vyzdvihnout jsou brzdy. Dvoukotoučová 300 mm vepředu a jednokotoučová 300 mm vzadu. Obě fungují naprosto dokonale a zrovna u takto výkonného a těžkého stroje je to potřebné více než kde jinde. I tak ale mysleme na prodlouženou brzdnou dráhu. Z motoru nám vystupují dvě výfukové roury, obě oděné v chromu. Dojem to zanechává vskutku impozantní.
Největší motor
Vzduchem a olejem chlazený dvouválcový čtyřtakt typu „Boxer“ se pyšní největším objemem ve stáji. 1802 cc je vskutku obří číslo. Vyprodukuje sice „jen“ 91 koní, ale také krouticí moment 158 Nm a to už je slušný arsenál. Maximální rychlost 180 km/h a spotřeba 5,6 l.
V základu nás stroj vyjde na 550 000 korun. Koncová cena bude ale mnohem vyšší, jelikož BMW nabízí širokou paletu individuálních úprav, kterých nejeden jezdec určitě využije. Za nás platí, že tento stroj je přesně ten, který má smysl vyrábět i nadále.