Americká Federální obchodní komise a ministerstvo spravedlnosti obvinily společnost Twitter z porušení regulací. Od roku 2013 do roku 2019 totiž sociální síť prodávala data uživatelů svým inzerentům. Snáze tak prodávala cílené reklamy. Zaplatit proto bude muset pokutu ve výši 150 milionů dolarů. Informoval o tom server BBC a The Guardian.
Společnost Twitter prodávala ve Spojených státech amerických (USA) po dobu šesti let data svých uživatelů. Poskytovala je totiž inzerentům, čímž jim dokázala lépe prodat takzvané cílené reklamy. Jednat se mělo o osobní informace jako telefonní čísla nebo e-mailové adresy. Zaplatit proto bude muset vedení Twitteru pokutu ve výši 150 milionů dolarů. Informoval o tom server BBC.
Svým jednáním totiž známá sociální síť porušila dle americké Federální obchodní komise a tamního ministerstva spravedlnosti nařízení z roku 2011. Data totiž od uživatelů získala pod záminkou zajištění jejich větší bezpečnosti. Na uvedené telefonní číslo nebo e-mail si uživatelé Twitteru mohli nechat zaslat například obnovené heslo nebo je využít jako další krok při přihlášení. Informace však společnost zneužila.
„Takové jednání ovlivnilo více než 140 milionů uživatelů Twitteru, zatímco společnosti navýšilo hlavní zdroj příjmu,“ okomentovala situaci šéfka Federální obchodní komise Lina Khan. Společnost Twitter totiž vydělává především skrze reklamy, které na své sociální síti nabízí. Nařízení pak měla firma porušovat od května roku 2013 do září roku 2019.
Federální komise plánuje na Twitter dohlížet po dvě dekády
Získaná data twitterových uživatelů investorům pomáhala, jelikož je dokázali přiřadit k vlastní databázi e-mailů a telefonních čísel. Měli tak přístup k mnohem přesnějšímu obrázku uživatelů Twitteru. „Naše společnost spolupracuje s komisí na každém kroku cesty,“ vyjádřil se pak k současnému dění dle serveru The Guardian šéf bezpečnosti Twitteru Damien Kieran.
„Uživatelé sdílející své osobní informace mají právo vědět, zda nejsou používány pro účely inzerentů,“ oznámila podle serveru NPR americká advokátka Stephanie Hinds. Společnost Twitter pak přislíbila ukončení využívání získání dat a rovněž omezení přístupu zaměstnanců k dotyčným informacím. Po dobu 20 let by navíc měli mít nezávislí pozorovatelé a Federální obchodní komise nad jednáním Twitteru dohled.
Sociální síť by rovněž měla upozornit dotyčné uživatele na zneužití jejich dat. Poskytnout jim musí také jiná více faktorová bezpečnostní opatření, která po nich nebudou vyžadovat telefonní číslo. Společnost Twitter se také zavázala k tomu, že uživatelům vysvětlí, jak lze vypnout personalizované reklamy nebo změnit potřebná nastavení.