Cupra poslala do světa naprostou novinku, na kterou hodně sází. Born je čistokrevný elektrický hatchback. Heslo: „nezastavitelný impulz“. Kromě ucházejícího výkonu a dojezdu nabízí velmi povedený exteriér i interiér. Cupra je známá pro svou lásku k originalitě, a tak nový model nesměl přebrat nic z toho, co už známe. Výsledkem je elektrický vůz, který toho může hodně nabídnout.
Cupra, dceřiná společnost firmy SEAT, sídlí v Katalánsku. Dříve pod jménem SEAT Sport vyráběla stroje, které překypovaly originalitou v té nejčistší podobě. Toto si bere Cupra do své DNA a pod znakem, který vypadá jako z filmu Star Wars, bouchá po světě velice oblíbená auta. Novinkou pro rok 2022 se stal hatchback Born. Malý, elektrický, s trochou nadsázky i praktický, a hlavně s povedeným designem. Cupra o svém modelu hlásá, že evokuje surové emoce. Uvidíme, jestli dostojí svému slibu.
Design
Cupra se pyšní vskutku originálním kabátem, který je podpořen skvěle zvolenou temně modrou barvou. Zadní části dominuje světelná LED lišta, která se táhne po celé délce a spojuje dva skvěle navržené světlomety. Pak touto dekorací najdeme velkolepý znak Cupra a rovněž i nápis. Kde ovšem výrobci nešetřili je zadní nárazník. Přestože nedělá podklad žádným výfukům, podtrhává sportovního ducha celého elektromobilu opravdu bezvadně.
Z boku nás potěší vzhled kol. Tyto 20palcové „liťáky“ s aerodynamickou proporcí fantasticky ladí ke zbytku exteriéru a představit si Born bez nich už není možné. Přední část se pyšní dvěma LED světlomety s opravdu originálním tvarem. Pod znakem Cupra se opět rozložil pětipísmenný nápis. Všechny prvky jako by se sbíhaly k přednímu nárazníku. Automobilka skvěle vyřešila masku grilu. Vzhledem k faktu, že prodává elektrický automobil, tak si na nic nehrála a prostě mřížku nepoužila. Výsledný vzhled je chvályhodný.
Interiér se odehrává v až futuristickém stylu. Lomený volant, skořepinové sedačky, to všechno vyrobeno z toho nejkvalitnějšího, co firma našla. Po pravé ruce zmizela řadící páka a její obdoba se objevila za volantem. Chytře vyřešené, je ale potřeba si delší dobu zvykat. Vše ovládáme na ultra ostré a široké obrazovce infotainmentu, která funguje naprosto spolehlivě a okamžitě. Kabina na jedničku.
Motor
Na výběr máme varianty Born a Born e-Boost. Nejslabší akumulátor 45 kWh dovolí autu nabídnout výkon 150 koní a dojezd 347 km. Nejsilnější 82 kWh zajišťuje sílu 231 koní a dojezd 548 km. To už jsou hodnoty, se kterými se dá pracovat.