Závodní dělo s lehkou podobou stylu cafe-racer. Nová generace Suzuki Hayabusa si nezadá s tou starou absolutně v ničem. Pod sedlem bije nezkrotný motor a výkon, kterým mašina Hayabusa disponuje, je více než ideální. V rychlostním závodě dokonce porazila Lamborghini Aventador. Tahle japonská práce padne všem, kteří rádi zažívají na silnicích adrenalin.
V roce 1998 přišla na svět první generace motorky, která se nepodobala ničemu zajetému. Nový tvar, nový výkon, nové zážitky. Výrobci dali jméno tomuto závodnímu stroji Hayabusa podle světově nejrychlejšího ptáka. Rychlosti byly podřízeny takřka všechny prvky, které na motorce najdeme. Designem počínaje, výkonem konče. Nejnovější Hayabusa kombinuje poznatky získané ze dvou předešlých generací a vytváří tak stroj, kterému není rovno, a to hlavně v oblasti aerodynamiky. Svižnost zrozená pod japonskou precizností.
Design
Co se aerodynamiky týče, výrobci hrdě tvrdí, že nová Hayabusa je odvážnější a daleko více schopná než předešlé dvě. Dlouhý vývoj se vyplatil a my se tak dneska můžeme kochat pohledem na prakticky dokonalé dílo. Vše hraje krásně dohromady. Od přední masky a plexiskla až po koncový hrb. Celé tělo bylo speciálně upraveno a odlehčeno. Vzduch klouže po plastových krytech, nebo proudí skrze veliké množství průduchů. Dokonce i výfuk byl vyladěn tak, aby podpořil aerodynamický vzhled.
Už na předních světlometech je patrný nový přístup k designu. LED světla jsou ostrá, stejně jako tvary masky kolem nich. Ostřejším se stalo i celé tělo. Na čem si výrobci skutečně zakládají jsou barevné kombinace. Nejvíce ikonickou zůstává zrcadlově černá a zlatá. Nesmí chybět ani matně stříbrná a perleťově bílá. Každý kousek modelu Hayabusa je jednoduše mistrovské dílo.
Hayabusa je velice dlouhý stroj. Délka 2 180 mm není až tolik obvyklá. Sedlo se vzdálilo od země o 800 mm. Celková hmotnost se posunula na 264 kg a rozvor kol se ustálil na 1 480 mm. Je tedy jasné, že stabilita této mašiny bude na vysoké úrovni. Tomu napomáhají i 17palcová kola. Brzdový systém přišel pod jménem Brembo, takže osvědčená klasika. Nejvíce překvapí nádrž. Dokážeme do ní nalít až 20 litrů paliva. Nikde tedy pravděpodobně nezůstaneme trčet.
Motor
Rychlost motorky, která překoná i Lamborghini, musí z něčeho vycházet. Vytváří ji kapalinou chlazený čtyřválec DOHC o objemu 1340cc. Maximální rychlost 305 km/h. Maximální síla se vyšplhala na cca 195 koní a krouticí moment pak na necelých 150 Nm.
Verdikt
Motorka v hodnotě cca 440 000 korun už musí umět něco předvést. Hayabusa 2022 je mašina, která přesně tohle dokáže.