Nový model značky Škoda, který měl za úkol nahradit stávající klasiku. Povedlo se Škodovce dosáhnout cíle, který si na začátku vytyčila? Krásné a kompaktní auto, které nabízí dost prostoru, cenově dostupný luxus, a hlavně jedinečné výhody rodiny Škoda. Jako jediná vystupuje Scala z řady dlouhých hatchbacků a hrdě se hlásí o slovo. Najde si ještě dnes své obdivovatele?
V roce 2018 představila Škoda v Tel Avivu zbrusu nový model, který mě jeden jasný cíl. Nahradit co nejrychleji Škodu Rapid. Ta musela ustoupit novým technologiím a vizi budoucnosti. Scala se tedy měla postarat o to, aby byla minimálně důstojným soupeřem v tomto nelehkém závodu, který trvá už přes 4 roky. Svým exteriérem se nijak nevymyká ze zajeté linie nových generací „vozidel pro všechny“. Přesto v ní najdeme plno nových a zajímavých doplňků, které rozhodně zpříjemní cestování a městské ježdění.
Design
Přestože se Scala na první pohled nijak zásadně neliší od ostatních modelů světové značky Škoda, pár detailů najdeme. Přistoupíme-li blíže, rozhodně nás zaujmou přední světlomety BI-LED. Řada je rozdělena do tří krystalových kamenů a rozhodně se jedná o velice milé zpestření. Předek je celkově zavázán novým zvyklostem 4. generace. Maska chladiče je masivnější, nárazník sportovnější. Kapota robustním dojmem ovšem nepůsobí.
Zadní část se odlišila od ostatních modelů tím nejzásadnějším způsobem. Černá část zadního skla, která splývá i se spoilerem, zasahuje až mezi LED světlomety, kde tvoří podklad pro nápis Škoda. Linie auta tak působí daleko více uhlazeně a čistě. Nárazník sice opět disponuje rádoby koncovkami výfuku, u auta za rozumnou cenu to ovšem můžeme přehlédnout.
Interiér nabízí pohodlí pod přísným dohledem koncernové preciznosti. Tvary se staly ostřejšími a robustnějšími. Volant nově postrádá spodní přemostění, jako designový doplněk je to ovšem skvělý nápad. Jen občas narazíme na levné plasty. Kabinu prosvětluje panoramatická střecha. Kapacita kufru se dostala až na objem 467 l, po sklopení sedaček toho uvezeme ještě více.
Škoda se zaměřila i na bezpečnost. Kromě všech kontrolních systému zdokonalila funkci a rozmístění airbagů. Další krůček k bezpečnějšímu ježdění.
Motor
Motorizace bývá u nových škodovek politováníhodná situace. Jednolitrové benzíny 1,0 TSI toho opravdu moc nepředvedou. Předjíždění na okrskách se tak může velice snadno proměnit v noční můru. 1,5 litrový automat s výkonem 110 kW už je přeci jen přátelštější stroj.
Verdikt
Scala zatím vcelku hrdě zastupuje modely rapid. Za 420 000 korun v základu (počítejme spíše 500 000 korun) se jedná o dostupné a spolehlivé auto.