Před pár měsíci bylo možné si tento unikátní kousek pouze zamluvit. Dnes už se mohou lidé plně ponořit do konfigurace modelu VW Touareg. Masivní SUV nás dostane jak svým vzhledem, který prošel výraznou proměnou, tak výkonem, který se rovná těm nejagresivnějším zabijákům na trhu. Kvalitě odpovídá i cena. VW Touareg si jednoduše nemůže dovolit každý.
VW Touareg už se na trhu pohybuje nějaký ten pátek. Konkrétně před rokem oslavil 20 let své existence. Po celou tuto dobu ho lidé vyhledávají převážně pro jeho nadlidské schopnosti. Dopraví nás prakticky všude, nedělá mu problém bahnitý terén, ve městě se dokáže ukázat v tom nejvíce elegantním světle. Nejnovější přírůstek můžeme vnímat jako diamant toho, co se automobilka za svou dobu existence naučila. Exteriér nás uchvátí stylem i sportovními prvky, kabina nás pohltí svým lidským luxusem.
Cena se opírá o tvrdá fakta. VW kdysi možná býval lidovou značkou, dnes se ale profiluje jako komodita pro vyšší vrstvu. Model VW Touareg ale musí být ohodnocený výraznější sumou. Proč? Kvalita tohoto vozu je jednoduše na zcela jiné úrovni. V základu si tedy budeme muset připravit necelých 1,7 milionu korun. Stále se nám dostane do rukou prvotřídní vůz. Pokud ale budeme chtít zběsilejší jízdu v podobě hybridní verze R, z účtu si budeme muset vybrat 2,37 milionu korun. Pojďme se na VW Touareg podívat zblízka.
Design
Automobilka používá k popisu této novinky tři slova. Sportovní, noblesní, elegantní. Musíme dát výrobcům za pravdu. VW se dále vyjádřilo takto: „K tomu, abyste získali jasnou představu, stačí jeden pohled: Přijíždí SUV prémiové třídy, které má charakter.“ Přední část ukazuje masivní gril s podélnou mříží masky chladiče. Agresivní dojem vzbuzují LED světlomety HD-Matrix. Z boku se předvádí až 20palcová kola. Jejich design by mohl okamžitě vstoupit do učebnic. Zadní strana si vystačí s jedním světlometem, který se táhne po celé šířce vozu.
Kabina nemá obdoby. Dokonalé spojení sportovních prvků a elegance. V sedadlech se cítíme pohodlně, a tak říkajíc nad věcí. Středová konzole ke v dostatečné výšce, jízda je tedy o to pohodlnější. Všechny funkce nastavíme na 15palcové obrazovce infotainmentu. Do kufru se vejde až 810 litrů.
Motorizace
Konečně se podíváme, jaké srdce bije pod kapotou. První variantou je třílitrový šestiválec v dieselu, který nabízí u výkon 231 koní. Lákavější je třílitrový benzín, který nabízí až 340 koní. Na pomyslném vrcholu stojí výbava R v hybridu. Výkon nabízí až 462 koní. Na silnici na nás čeká něco nepředstavitelně dravého.
Verdikt
Konečně SUV, které stojí za hřích. VW Touareg nastavuje novou laťku na evropském trhu.