Prémiová bavorská značka BMW poněkud překvapivě obsadila první místo v žebříčku nejúspěšnějších značek prodávajících na evropském trhu elektromobily. Vyplývá to ze statistiky společnosti JATO Dynamics.
O zhruba tři sta kusů překonala Teslu a připsala si v červenci bezmála patnáct tisíc do provozu zaregistrovaných vozidel s čistě elektrickým pohonem. Je to také díky skutečnosti, že Tesle klesly v červenci v porovnání se stejným měsícem loňského roku poměrně výrazně prodeje obou klíčových modelů. Tesla Model Y si pohoršila o šestnáct procent a Tesla 3 zaznamenala čísla horší dokonce o sedmnáct procent.
Třetí skončila v sedmém letošním měsíci další německá značka Volkswagen, za ní následovalo Volvo a Audi.
BMW těží z toho, že má více pro zákazníky atraktivních typů elektromobilů. Proto také má (společně s Teslou) v žebříčku nejžádanějších modelů hned dva. Konkrétně BMW iX1 a i4. Oba přitom v žebříčku skončily až za Škodou Enyaq (a také za Teslou Y, Volvem EX30, Volkswagenen iD4 a Teslou Model 3).
V souhrnu ovšem tento měsíc pro elektromobily nebyl příliš úspěšný. Zatímco celkový trh s novými osobními auty v Evropě narostl o dvě procenta, jejich registrace byly oproti loňsku o šest procent nižší.