Automobilka BMW hodlá uvést na trh sériově vyráběný vůz s vodíkovými palivovými články v roce 2028. Technologii elektrického pohonu s využitím elektřiny vyrobené právě ve vodíkových palivových článcích bude německá prémiová značka sdílet s japonskou Toyotou.
„Jedná se o milník v historii automobilového průmyslu: vůbec první sériově vyráběný vůz s palivovými články, který bude nabízet světový prémiový výrobce. S vodíkovým pohonem a v duchu naší spolupráce jasně ukáže, jak technologický pokrok formuje budoucí mobilitu,“ řekl Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „Bude předzvěstí éry významné poptávky po elektromobilech s palivovými články,“ dodal.
Z tiskové zprávy BMW vyplývá, že by se neměly vytvářet svébytné vodíkové modely jako jsou v současnosti prodávané typy Toyota Mirai nebo Hyundai Nexo, ale vodíkový pohon se bude instalovat do klasických modelů jako další varianta pohonu. Vedle již dnes nabízených spalovacích agregátů, případně elektrického bateriového pohonu.
K rozhodnutí nabízet taková vozidla dovedly představitele BMW závěry z úspěšného testování flotily prototypů BMW iX5 Hydrogen.