Streamovací gigant Netflix během tří měsíců zaznamenal nárůst počtu předplatitelů o téměř šest milionů. Jejich celkový počet tak celosvětově vzrostl na více než 238 milionů. Společnost o tom dle serveru CNN nebo BBC informovala ve středu. Zvýšení počtu platících uživatelů pak Netflix odůvodnil zejména svou snahou zakročit proti sdílení hesel.
Společnost ve snaze přimět uživatele, aby přestali sdílet své účty s ostatními zdarma, od začátku letošního roku zavedla placené sdílení ve více než stovce zemí. Podle Netflixu jsou pak příjmy v těchto regionech nyní vyšší než před spuštěním služby, přičemž „počty nových registrací převyšují počty zrušených účtů“, napsal server CNN.
Netflix password crackdown pays off in new subscribers https://t.co/x5lG33w13y
— BBC News (World) (@BBCWorld) July 19, 2023
Finanční ředitel Spencer Neumann ve svém vyjádření k výsledkům společnosti za druhé čtvrtletí označil spuštění placeného sdílení za „hlavní akcelerátor příjmů Netflixu v tomto roce“. „Většina našeho letošního růstu příjmů pochází z růstu objemu nových placených členství. Za ním stojí zejména zavedení placeného sdílení,“ prohlásil Neumann.
Vyhráno ještě nemáme, přiznalo vedení Netflixu
Firma se snaží zvýšit příjmy omezením sdílení hesel a zavedením levnějšího předplatného s reklamou. Zároveň se však potýká s novou výzvou, kterou představuje stávka hollywoodských herců a scénáristů, která by mohla ovlivnit budoucí nabídku pořadů, filmů a seriálů na platformě.
Výkonný ředitel Netflixu Ted Sarandos se k situaci vyjádřil ve středu v telefonickém rozhovoru: „Není to výsledek, jaký jsme si představovali.“ Podle jeho slov je třeba stávku dovést k nějakému závěru, „abychom se všichni mohli posunout dál“.
Navzdory přírůstku předplatitelů investory mírně zklamaly tržby Netflixu ve druhém kvartálu ve výši 8,2 miliardy dolarů (175 miliard korun), které oproti loňskému roku vzrostly jen o 2,7 procenta. Firma vykázala zisk 1,5 miliardy dolarů (32 miliard korun), což je o 3 procenta více než ve stejném období předchozího roku.
„Netflix potřebuje vyždímat co nejvíce z různých zdrojů. To, že nezvyšuje ceny, by mohlo naznačovat, že inflace začíná snižovat schopnost společnosti zvýšit předplatné vzhledem k tomu, že se domácnosti snaží omezit své výdaje,“ upozornila dle BBC Sophie Lund-Yates, vedoucí akciová analytička společnosti Hargreaves Lansdown.
V první polovině loňského roku platforma přišla o zhruba milion účtů. Ačkoli později tyto ztráty smazala, propad společností otřásl a dovedl ji ke snaze posílit své vyhlídky na růst.
Cena akcií, která v letošním roce díky nadšení investorů z plánů společnosti vzrostla o 60 procent, v průběhu odpoledního obchodování klesla. Lund-Yates nicméně konstatovala, že společnost dosáhla „solidních“ výsledků, přičemž pokles ceny je jen odrazem vysokých očekávání.