První čtvrtina letošního roku ukázala, že úspěch streamovací služby Netflix začíná zpomalovat. V úterní zprávě investorům společnost sdělila, že klesl růst nových uživatelů. Po jejím zveřejnění spadly akcie Netflixu o 11 procent. Uvedla to agentura Reuters. Na vině je dle výkazu pandemie, která zpomalila natáčení nových filmů a seriálů. Roste ale také konkurence, jako je Disney+, HBO či Peacock.
Loňský rok přivítala americká streamovací služba v prvním čtvrtletí téměř 16 milionů nových uživatelů. Světová pandemie donutila lidi zůstat doma, pro zábavu se proto začali obracet na televizní či počítačové obrazovky. Od letošního ledna do března se však k Netflixu přidaly necelé 4 miliony uživatelů. Tedy asi o 2 miliony méně, než analytici předpokládali. V příštím čtvrtletí má Netflix namísto 5 milionů lidí objevit jen milion.
Podle čtvrtletní zprávy má společnost Netflix v současnosti asi 208 milionů uživatel. I když má oproti ostatním podobným službám přibližně desetiletý náskok, začínají ji „dohánět“. Služba Disney+ od Walta Disneyho v březnu přesáhla hranici 100 milionů sledujících. Posiluje ale také stránka Peacock od NBCUniversal’s, která Netflixu letos přebrala jeden z nejvíce sledovaných komediálních seriálů, The Office. Posiluje ale také HBO Max od WarnerMedia’s či Paramount+ od ViacomCBS.
Netflix čeká na trháky. Sledovanost by měla zvednout nová série You či Money Heist
Společnost Netflix, která je pořád největší stramovací službou na světě, se však vůči konkurenci ohradila. Věří, že i nadále si zachová první místo. Poukazuje na to, že v druhé polovině roku vyjdou nové série populárních seriálů jako je You, Money Heist či The Witcher. Popularitu by měl zajistit také akční film Red Notice, který představí herečku Gal Gadot či herce jako The Rock a Ryan Reynolds.
V tomto čtvrtletí měl dle Netflixu největší úspěch seriál Bridgerton, Lupin či Cobra Kai. Jeden z největších filmových hitů byl snímek Outside the Wire s 66 miliony zhlédnutí a třetí díl filmu To All The Boys I’ve Loved Before s asi 51 miliony zhlédnutí. Loni touto dobou přilákal nejvíce diváků dokumentární seriál Tiger King o americkém kontroverzním chovateli tygrů.
I přes zpomalení růstu však streamovací služba věří, že se jí do budoucna bude dařit. „V krátkodobém měřítku vidíme nejistotu způsobenou covidem-19, v tom dlouhodobém ale spatřujeme růst streamování. To v zábavním průmyslu postupně nahradí televizní vysílání po celém světě,“ myslí si dle CNN společnost. Její výdělečnost navíc neustále roste. Příjmy streamovací služby za první čtvrtletí činí asi 1,7 miliard, zatímco v roce 2019 byla podobná částka celkovým průměrným příjmem.