Před pár dny představila firma Nio zbrusu nový model ET9. Jedná se o zcela elektrický automobil, který nás zaujme hlavně designem. Vývojáři ovšem necílí na cit pro výkon. Marketingově se model ET9 zaměřuje na víru. Každý pořádný nápad musí mít počátek v tom, že si věříme. Stejné filozofie se drží i model ET9. Do našich končin by se měl tento vůz dostat v roce 2025.
Přestože může zvenku působit jako extrémně luxusní automobil, ten pravý přepych se dostaví až po nasednutí do kabiny. Čínská firma pojala design po svém a nutno přiznat, že se jí tento krok evidentně vyplácí. Limuzína pro čtyřčlennou posádku vyniká převážně čistými liniemi a nemalým počtem funkcí, které můžeme ovládat jak v přední, tak v zadní části. ET9 nás zároveň překvapí prostorem a kapacitou. Zatímco objem kufru je čistě praktická hodnota, v kabině se budeme cítit nestísněně díky panoramatické střeše. Výrobci předvedli fantastickou práci s prostorem.
Cena zatím není známá ani tamnímu trhu. Předpokládat ale můžeme to, že se rozhodně nedostaneme do přijatelných čísel, přestože se jedná o čínskou výrobu. Platit budeme převážně za luxus a v neposlední řadě i za výkon. Elektrický motor totiž dokáže vyprodukovat skutečně abnormální sílu. Co ovšem stojí za hlavní zmínku, je dojezd. Ten se posunul nad rámec všeobecného standardu. Nabíjení se zrychlilo tak, že na nabíječce můžeme strávit pouhých pár minut a rázem máme v zásobě dalších 250 km. Pojďme se na Nio ET9 podívat zblízka.
Design
Přední strana se vyznačuje hladkou maskou bez výrazných prvků. Po stranách najdeme ostré linie LED světlometů. Přímo pod nimi se nachází průduchy pro odvod vzduchu. Stejně jako už většina vozů, i ET9 si přivlastnilo zapuštěné kliky dveří. Linie karoserie se plynule svažuje až do oblasti kufru. Vytváří tak dojem luxusního a prostorného vozu.
Kabina nás zaujme převážně volbou materiálů. Zadní řada má k dispozici dvě širokoúhlé obrazovky. Středová konzole nabízí ovládání všech funkcí. Navíc zde najdeme i šikovný stolek pro odkládání nápojů.
Verdikt
Automobil ET9 nabízí výkon až 520 kW. To je abnormální síla i na elektromobil. Můžeme tedy čekat, že se cena nebude zrovna držet při zdi. Za nás se tento vůz firmě Nio povedl.