Tom Cruise předvedl jeden z nejpozoruhodnějších kousků své kariéry. Přiměl diváky, aby šli do kina na film, který nezahrnuje superhrdiny. Napsaly o tom agentura Reuters, magazín Hollywood Reporter a další servery.
Snímek Top Gun: Maverick během prvních tří dnů v kinech v Severní Americe vydělal 124 milionů dolarů. Podle odhadů by americký akční film z dílny Paramount a Skydance mohl do pondělí přinést 151 milionů dolarů, čímž by překonal očekávání. To vše díky skvělým recenzím, nostalgii a návratu Cruise do kokpitu. Podle společnosti Disney drží rekord Piráti z Karibiku: Na konci světa s truhlou s pokladem ve výši 153 milionů dolarů, připomněl Hollywood Reporter.
Uvedení Mavericka je pro Toma Cruise bezesporu nejvýdělečnějším debutem v jeho čtyřicetileté kariéře a prvním filmem, který během prvního víkendu překonal hranici 100 milionů dolarů. Sci-fi Válka světů z roku 2005 si v prvních dnech připsalo 64 milionů dolarů, což byl dosavadní rekord amerického herce.
Top Gun 2 se těší podobně působivým výsledkům i na ostatních kontinentech. Film na 62 dalších trzích vydělal 124 milionů dolarů, přičemž neběží ani v Číně, ani v Rusku. Celosvětově to tak do neděle bylo rekordních 248 milionů dolarů.
Kina se dočkala oživení
Uvedení dlouho očekávaného pokračování kultovního filmu z roku 1986 je pro filmový průmysl určujícím okamžikem. Návštěvnost kin dosud z velké části poháněla jízda superhrdinů, kterou podporovali muži ve věku 18 až 34 let. Více než 70 procent diváků filmu Top Gun: Maverick bylo starších 25 let. Asi 55 procentům návštěvníků kin bylo 35 let a více, přes 55 let pak bylo 18 procentům diváků.
David A. Gross, který vede filmovou konzultační firmu Franchise Entertainment Research, hodnotí výkon filmu během zahajovacího víkendu jako vynikající. „Výchozí materiál zůstává silný, provedení je vynikající a díky Tomu Cruisovi to funguje bezvadně,“ prohlásil dle Reuters.
Vydání filmu bylo kvůli pandemii koronaviru odloženo o dva roky. Cruise, neúnavný promotér, se v posledních týdnech vydal na globální turné, během kterého se zastavil na světové premiéře v San Diegu, na filmovém festivalu v Cannes, na promítání sponzorovaném královskou rodinou v Londýně a na další premiéře v Japonsku.