Už dávno odzvonilo posměškům na účet firmy Dacia. Ta pomalu dobývá trh svými vozy za rozumnou cenu a s poměrně spolehlivými technologiemi. Spring Cargo se řadí mezi přední elektrické mazlíky s možností praktického využití. Oproti klasické verzi Spring nabízí o trochu více prostoru, což ocení převážně řemeslníci. Nepatří sice mezi nejsilnější, potěší ale přijatelnou cenou.
Dacia Spring Cargo skutečně působí jako zjevení. Velice příjemný vůz za cenu, za kterou ostatní elektromobily nevystrčí kola z garáže. Vše má ovšem i své stinné stránky. Spring Cargo nepatří mezi ty největší tahouny co se síly týče. Elektromotor nabízí pouze 44 koní a točivý moment se vyšplhal jen málo nad 100 Nm.
Stále však platí pravidlo, že cena všemu káže. Půl milionu korun představuje ideální kompromis. Pokud si navíc připočteme benefity, které elektrické vozy nabízejí, nebudeme litovat. Spring Cargo se zkrátka hodí pro pohodáře, kteří nikam nechvátají a chtějí trochu ulehčit planetě v oblasti spalování. Pojďme se blíže podívat na automobil, který si získává srdce řidičů po celém světě.
Design
Vzhled není ničím novým. Přesto však musíme ocenit směr, kterým se Dacia vydala. Všechny modely se nově pyšní stejnou, nebo alespoň velice podobnou maskou, která teď tvoří celou tvář firmy. Předek disponuje grilem se znakem X a LED světlomety, které na něj přímo a plynule nasedají. Boční strany jsou chráněny plastovými prvky. 14palcová kola vcelku solidně drží na vozovce. Zadní část se může pochlubit zvednutým nárazníkem, což i u takto malého vozu přidává na respektu. Nemá smysl stěžovat si na moc plastu, za tuto cenu s tím musíme být smíření.
Interiér kombinuje plast a kůži. Nebudeme se muset vztekat nad nepřeberným množstvím tlačítek, vše je intuitivní a dá se ovládat na obrazovce infotainmentu. Zcela zmizela řadící páka a byla nahrazena velice sluším oválným ovladačem. Celý kufr nám nabídne až 1000 litrů prostoru, což už se skutečně vyplatí.
Motor
Elektrická energie umí silnici pořádně zatopit, u Spring Cargo tomu tak ovšem není. 44 koní výkonu není o nic lepší než 125 Nm točivého momentu. Na normální jízdu to ovšem stačí. Dojezd se pohybuje od 230 km do 300 km.
Verdikt
Stále platí, že cena rozhoduje. 538 000 korun nás rozhodně nepošle na mizinu. Dacia stvořila příjemný vůz s osobitou duší.