Očekávaný event Pochod goblinů v Diablo 4 dorazil podle plánu 4. března 2025. Bohužel ne všichni si mohli užít tuto vylepšenou lootovou horečku hned od začátku. Co všechno se stalo a co si o tom myslí fanoušci této úspěšné hry?
Letos mělo Diablo přinést velké změny. Do hry bylo natrvalo přidáno šest nových druhů pokladových goblinů, každý s odlišnou barvou a unikátními typy kořisti. Hráči se těšili na možnost získat nové craftingové materiály a také odměny prostřednictvím reputačního systému. Goblini se měli objevovat častěji a dokonce i Avarice, světový boss posedlý zlatem, dostal nové chamtivější chování. Událost měla být velkým tahákem sezóny.
Meet the new Treasure Goblins.
— Diablo (@Diablo) March 4, 2025
❓Curious Murl
💰 Gilded Baron
✨ Glittering Prym
👃 Odious Ector
🎩 Fancy Old Fedric
🧊 Gelatinous Syrus
Six new rare variants with bountiful loot. Now all you have to do… is catch them 💀 pic.twitter.com/IJBUARnQSo
Nic nešlo hladce
Pak ale přišel problém. Patch 2.1.3, který event přinesl, se na Xboxu opozdil. Blizzard tuto komplikaci potvrdil na svých oficiálních fórech těsně po vydání updatu. Podle serveru Dexerto manažer herní komunity Rich Bantegui uvedl, že Patch 2.1.3 a Pochod goblinů je momentálně zpožděn a očekává jeho vydání ještě v den oznámení komplikací. Další detaily ale zatím nesdělil, celá fanouškovská základna tak byla uvržena do nejistoty.
Někteří Xbox hráči pochopitelně nešetřili kritikou. Na sociálních sítích se objevily známky frustrace i dotazy, proč Blizzard tento problém nevyřešil dříve. Diablo 4 už v minulosti zaznamenalo zpoždění. Nebyla tedy na místě příležitost posílit prevenci?
Stará písnička
Například 8. sezóna byla původně naplánována na 15. dubna, ale nakonec dorazí až 29. dubna. Rod Fergusson z Blizzardu ujišťoval, že odklad je „ve prospěch hry, ne plánu“. Navíc se změnil i původně každoroční plán vydávání rozšíření. Další expanze po Vessel of Hatred dorazí až v roce 2026.
Se zpožděným patchem 2.1.3 se proto mnozí ptají, zda Diablo 4 nezačíná bojovat s vlastním tempem. Tyto problémy nejsou fatální, ale kumulují se. Sezónní model požaduje neustálý tok obsahu. A z toho vyplývá jeden zásadní fakt. Když přijdou zpoždění, přichází i frustrace.
Je třeba zvolnit, nebo přidat na tempu?
Diablo 4 vstupuje do druhého roku. Loot je blyštivější, goblini jsou barevnější a roadmapa je plná obsahu. Možná ale přišel čas přehodnotit sezónní grind a zvážit přístup podobně jako Diablo Immortal, než bude příliš pozdě. Blizzard by se měl zamyslet, jestli všechna svá předsevzetí stíhá. Buď musí zabrat, nebo odpovědně zvolnit.