Za posledních pár let se fenomén elektronických sportů dostal do všech koutů světa a zasáhl neuvěřitelné množství hlavně mladých lidí. Samotná komunita je natolik velká, že už několik let dozadu mělo pro ty nejpovolanějších význam začít organizovat množství událostí a turnajů v hraní her, kde se až dosud setkává enormní množství fanoušků. Samozřejmě je v tomto byznysu i množství peněz, přičemž aktuální hodnota trhu se odhaduje na přibližně 450 milionů dolarů a do konce roku 2019 by se měla zvýšit ještě více než dvojnásobně. Nicméně a pokud by vás zajímalo, kolik přibližně lidí na trhu elektronických sportů participuje, tak do konce aktuálního roku by to mělo být přibližně 200 milionů.
Za největší průkopníky eSports se považují zejména obyvatelé Číny, kteří ho již mimochodem klasifikovali za jeden z národních sportů a zároveň se jim podařilo integrovat ho i do školství a vytvořit první vysokou školu, kde je možné získat titul v oboru hraní počítačových her. Aby toho nebylo málo, nyní přicházejí i s další novinkou. Asijská olympijská rada se totiž shodla, že by se hraní her mohlo dostat i na druhou největší sportovní událost planety s názvem Asian Games, které fungují na principu dobře známých olympijských her. V roce 2022 tedy budou o medaile společně s cyklisty, atlety, fotbalisty či zástupci bojových sportů bojovat i ti, kterým stačí klávesnice a myš a jejich výkony se měří tak trochu jiným způsobem. Vše tedy nasvědčuje tomu, že eSports mají potenciál dostat se i na tu největší ostře sledovanou olympiádu a zařadit se tak mezi klasické fyzicky náročné sporty. O váš názor na tuto skutečnost se s námi nezapomeňte podělit v anketě níže.
0.2
C
Czech
Sobota 23. listopadu 2024
Reklama
Reklama
Vybrali jsme pro vás
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama