Společnost Facebook se odklání od sociálních sítí a míří za vývojem virtuální reality. Změnu by proto chtěla zdůraznit také úpravou svého jména. V úterý to uvedl server The Verge s odkazem na přímý zdroj. Nové pojmenování by mělo vedení odhalit příští týden, zatím odmítá na spekulace reagovat. Firma se chce změnou nejspíše odříznout od vlny kritiky a tlaku amerických úřadů.
Jméno Facebook už podle společnosti neodpovídá tomu, čemu se chce v budoucnosti věnovat. Tenhle týden totiž její šéf Mark Zuckerberg oznámil, že plánuje v Evropské unii najmout 10 tisíc odborníků, jejichž cílem bude vyvíjet takzvaný metaverse. Jedná se o virtuální svět, ve kterém bychom se v podobě animovaných avatarů mohli potkávat na konferencích i schůzkách s kamarády.
V úterý pak server Verge s odkazem na přímý anonymní zdroj informoval, že si Facebook plánuje název změnit. Odhalit by ho mělo vedení příští týden 28. října na konferenci Connect. Na dotazy novinářů však zatím odmítá mluvčí Facebooku reagovat s tím, že se jedná o spekulace. Novináři z Verge ale nabízejí jméno spojené s Horizont, protože tak pojmenoval Zuckerberg svoji dosavadní virtuální platformu.
Novináři rovněž naznačují, že by název mohl zastřešit veškeré projekty Facebooku včetně Instagramu, WhatsApp nebo Oculus. Jméno však není podle dostupných informací známé ani mezi nejvyšším vedením společnosti. Je však jasné, že chce Facebook signalizovat změnu a nebýt známý pouze pro svá sociální média.
Změna jména může Facebooku posloužit jako nový začátek
Soustředit se tedy plánuje Facebook na metaverse, který Zuckerberg podle serveru Al Jazeera popsal jako „totální vyjádření sociálních technologií“. „Podle mě se jedná o velkou část další kapitoly toho, jak se bude internet vyvíjet po mobilním internetu,“ doplnil pak pro server Verge.
Média ale upozorňují na to, že se jedná o plán, jak se chce Facebook odříznout od narůstající kritiky. Dlouhodobě bojuje s nátlakem amerických úřadů, kteří ho obviňují z porušování férové konkurence, ale také etiky. Nedávno totiž bývalá zaměstnankyně Facebooku vynesla na povrch interní studie Facebooku dokazující, že společnost dlouho věděla o negativních dopadech Instagramu na jeho uživatele.
Podobně si pak jméno změnila například společnost Google, když roku 2015 založila Alphabet Inc, pod kterou spadají různé části jejího byznysu. Nové jméno v minulosti přijala například také japonská značka aut Datsun, dnes známá jako Nissan. Roku 2016 si sociální síť Snapchat zkrátila jméno na Snap.