Americký koncern Ford stále prodělává na svých elektrických automobilech. Lednové snížení cen (například u Mustangu Mach-E se jednalo o 17 procent) pomohlo oživit zájem zákazníků, ale neprojevilo se to v hospodaření.
A to přesto, že odbyt zmiňovaného modelu vzrostl letos během prvního čtvrtletí v porovnání se stejným obdobím loňska o 77 procent. Mustang Mach-E tak byl v USA druhým nejžádanějším elektromobilem za Teslou Model Y.
Prodeje elektrického pick-upu F-150 Lightning se od ledna do března navýšily dokonce o 80 procent. Tento vůz je tak nejúspěšnějším modelem automobilů této kategorie.
A konečně – nárůst zájmu o elektrickou dodávkou Ford Transit- je vyčíslen dokonce vzrůstem o 148 procent.
Přesto ale, jak uvedl portál Elektrek, vedení značky očekává, že jeho divize Model e EV skončí letos s finanční ztrátou 5,5 miliard dolarů. Vloni to bylo 4,7 milardy dolarů.
Možnou cestou, jak z toho ven, je podle značky těsnější spolupráce s dodavateli. Značka s modrým oválem proto obeslala společnosti, které jí dodávají díly, aby pomohly najít řešení pro úspory výrobních nákladů příštích elektromobilů Fordu.
„Všichni jsme hodně investovali do úspěchu obchodu s elektromobily a všichni společně vyhrajeme nebo prohrajeme,“ zdůraznila v dopisu Liz Door, ředitelka dodavatelského řetězce Fordu. „Abychom zajistili cenovou dostupnost, je nanejvýš důležité, aby naše portfolio EV dosahovalo další úrovně efektivity materiálových nákladů.“
Levnější díly by se měly montovat do připravovaných nových elektromobilů. Například do příští generace F-150 Lightning, Mustangu Mach-E, E-Transitu a nových SUV i pick-upů.