Od masivních trucků se posouváme do té nejmenší kategorie, kterou Ford nabízí. Model Fiesta se právem stal jedním z nejvíce populárních. I přes svůj malý vzrůst dokáže nabídnout řidiči komfort a pohodlí, které jsou občas v městských uličkách potřeba. Za hybridní variantu budeme popravdě hodně rádi. Další volbou zůstává klasický benzín. Legendární design se nezapře.
Pokud něco Ford umí, tak nabízet skvěle vyvážené modely. Fiesta je ideálním důkazem toho, že i do malého vozu se může vměstnat hodně technologií a rozumu. Tenhle model by prošel jakkoli náročným testem kvality. V poměru k ceně se zdá být až neuvěřitelné, že se na prodeji neprodělává. Počáteční cena startuje na hodnotě 450 000 korun, což je sice vysoká částka za malý hatchback, dostává se nám do rukou ovšem výbava, která by u konkurence stála mnohem více peněz. Z tohoto důvodu se zatím zdá být Ford Fiesta absolutně nedostižný.
Design
Nahlédněme pod pokličku týmu, který se zabýval designem nejnovější verze. Přestože se automobil musí profilovat jako vůz „pro všechny“, najdeme na něm nemálo prvků, které potěší milovníky sportovních tvarů. Za tento postup patří Fordu veliký dík. Přední maska se sice shoduje s ostatními modely, nárazník ovšem nabral hodně ostrých rysů. Ve spolupráci s protáhlými LED světlomety se jedná o vcelku agresivní vzezření. Linie pracují ukázkově. Vytváří dojem, že celá kapota směřuje ostře od vysoké zadní části do té přední.
Kola mohou nabrat velikost až 17 palců, startují ovšem na hodnotě 15 palců. podobné využívá pro svou obratnost i Mini Cooper. Zadní část se posunula do značné výšky. I to reflektuje sportovního ducha, kterého chtěli výrobci dosáhnout. Nárazník by, stejně jako u jiných levnějších vozů, snesl méně plastu, ocenit musíme koncovku výfuku. Tady si Ford na nic nehraje.
Interiér nezklame nikoho. Vše, co potřebujeme, to v kabině najdeme. Nečekejme extrémně luxusní materiály, každý centimetr je ale funkční a má svůj smysl. Přidáním trocha karbonu výrobci rozhodně nic nezkazili.
Motor
Benzín, nebo hybrid? Obojí v katalogu najdeme. Jednolitrový benzín v manuálu nabízí hbitých 100 koníků a 170 Nm točivého momentu. Jednolitrové hybridy pak dosahují výkonu až 125 koní a až 210 Nm točivého momentu.
Verdikt
Výbava Active přichází na trh za 450 000 korun. Dostupná je ale i varianta ST-Line, které zažíná na částce 530 000 korun. Ford Fiesta se rozhodně vyplatí. Přestože jeho legenda lehce pokulhává v čele s tříválcem pod kapotou, stále se jedná o svižné auto. Nezklame.