Společnost Ford z USA se vytasila se zcela novým modelem, který nese jméno Maverick. Jde o pickup, který myslí více na přírodu. Ne, zatím nejezdí na elektřinu. K mání je ale ve variantě hybrid nebo s dvoulitrovým klasickým motorem. Zapomeňme tedy na obří osmiválce, které trestají přírodu už při prvním startování. Co všechno může Ford Maverick zákazníkům nabídnout?
Už na první pohled je jasné, že model Ford Maverick bude sekundovat klasikám F-150 a Ranger. Můžeme si být ovšem jistí, že nijak neutrpí praktičnost ani pohodlí. Ford Maverick je obrovský pickup, který toho dokáže hodně pojmout. Sama firma o něm mluví jako o kompaktním trucku, který boří mýty a poskytuje maximální variabilitu. Pod kapotou najdeme hybridní pohon, nebo klasický dvoulitrový motor. Obě varianty mají co nabídnout. Ford navíc nabízí celou řadu jízdních módů, které se postarají o zábavu v terénu.
Cena, kterou Američané zaplatí, v základu startuje na částce 23 815 dolarů. To se v přepočtu rovná cca 567 000 korun. Na takto odolný a praktický pickup je to dost solidní nabídka, kterou se vyplatí zvážit. Dostat se ale podle výbavy můžeme až na 34 855 dolarů, což se rovná částce cca 830 000 korun. To je ovšem stále vynikající výsledek. Pojďme se podívat, co si pro nás Ford Maverick nachystal.
Design
Vzhled je naprosto zásadní, přestože se může zdát jako podřadný aspekt. Stavba modelu Ford Maverick totiž dokazuje, že je připraveny na všechny druhy výzev. Přední strana se drží klasického vzhledu pickupů od Fordu, mříž ovšem nabrala zcela ojedinělých kontur. Krásně navazuje na LED světlomety. Firma se ale nejvíce chlubí zadní plošinou, na kterou se vejde skutečně veliké množství nákladu. Je navíc vybavena zásuvkou, takže pracanti mají o zdroj postaráno.
Interiér nás nadchne jednoduchostí a elegancí. Přestože se jedná o pracovní auto, v kabině si budeme připadat na úrovni. Kožená sedadla, dostatek místa pro odkládání všech věcí, jednoduchá obrazovka infotainmentu. Ford to ani nepřeháněl s digitalizací. Vše se ovládá manuálně.
Motorizace
Pod kapotou, jak jsme si už řekli, najdeme 2,5litrový hybrid, který umí vyrobit výkon až 191 koní a krouticí moment 210 Nm, nebo dvoulitrový motor, který zvládne 250 koní a 375 Nm.
Verdikt
Ford Maverick se skutečně povedl. Doufejme, že se podívá i do našich končin.