Nový přírůstek na rok 2023 se ukázal teprve před pár dny. Ford postavil Mustanga ve velkolepém stylu. Agresivní pohled divokého koně. Přesně tak by se dala charakterizovat přední maska. Pod kapotou se stále drží, zuby nehty, osmiválcový mazlík s ukrutným výkonem. Model už v pořadí sedmé generace reprezentuje pokrok, sílu a v neposlední řadě krásu.
Mohlo by se zdát, že ikona automobilového průmyslu Ford Mustang už nejde minimálně v oblasti vzhledu nikam posunout. Inženýři si ale dali jasné předsevzetí. Nový model musí reprezentovat pokrok. Proto předělali prakticky všechno. Všechno, kromě výkonu a motoru. Právě tato složka nijak výraznou změnou neprošla. Koho by ale nepotěšila jistota, že nový model bude jezdit minimálně stejně dobře, jako ten předešlý, pravděpodobně lépe.
Nearly 60 years of hoof-pounding, heart-stopping, head-turning pony action have led to this once-in-lifetime moment: the debut of the all-new 7th-generation #FordMustang 👀🐎 pic.twitter.com/GsJc5fqKVT
— Ford Mustang (@FordMustang) September 15, 2022
Design
Vzhled nového Mustangu se daleko více radikalizoval. Působí temněji, sebejistěji, jednodušeji. Přední část si sice stále drží onen osvědčený výraz vykouzlený vcelku mohutným grilem, masivním nárazníkem a tenkými LED světlomety. Uprostřed kapoty navíc objevíme přídavné otvory sání. Aerodynamika skutečně nebude znát pojem odpor. Všechny prvky jsou uzpůsobeny tvrdé, rychlé jízdě.
19palcová kola, v základu 18palcová, dostala nezapomenutelný výraz. Kromě širokých pneumatik, které skutečně nahání strach, se mohou pyšnit nádherným paprskovým vzorem, vyladěným do těch nejmenších detailů. Z boku je patrné, oproti minulému modelu, jak moc se protáhla střecha směrem ke spoileru. Zadní část působí neskutečně sportovně. Hrana, ze které roste spoiler, svírá se zbytek kufru velice ostrý úhel. Nárazník s obřími koncovkami výfuku podtrhuje celou novou filozofii značky Ford.
Interiér daleko více narostl. Ford si pohrává s hranatými tvary, které bychom čekali spíše u trucku typu Raptor. Obrazovka infotainmentu i přístrojová deska se spojily v jednu. 12,3 palce a 13,2 palce už je znát. Je zábavné, že ani v takto výkonném automobilu, se kterým budeme trestat závodní okruhy, výrobci nezapomněli na držáky nápojů. Ideální.
Motor
Nejsilnější model GT dorazí s pětilitrovým mazlíkem čítající osm válců. Tenhle stroj vyprodukuje výkon, který ale zatím Ford neuvádí v přesných číslech. Očekávejme ale spřežení minimálně o 450-500 koních.
Verdikt
Podle všeho se setkáme s naprosto ojedinělým zážitkem. Nový Ford Mustang reprezentuje pokrok, inovace a zcela nový přístup k designu i výkonu. Zábava s tímto dravcem musí být.