Módní svět je svědkem překvapivého oživení vysokých ponožek, které zpopularizovali influenceři a celebrity z generace Z. Tento trend připomínající styly 80. a 90. let minulého století vzal útokem sociální média i posilovny.
Mladí nadšenci do vyšších ponožek vyznávají přístup „čím vyšší, tím lepší“ a čerpají inspiraci z různých zdrojů. Od ikonického looku princezny Diany s cyklistickými šortkami a vysokými ponožkami až po současné celebrity jako Hailey Bieber a Kendall Jenner, které nosí tyto ponožky s legíny na cvičení.
„Mám pocit, že to dělá outfit kompletnějším,“ řekla Kendall Maynard, 18letá zastánkyně vyšších ponožek, Wall Street Journalu. Podobně se vyjádřil i Ndibe: „Zvlášť u mých nohou mám pocit, že je to skoro prodlužuje.“
Gen-Z says wearing socks the wrong HEIGHT makes you look old and out-of-fashion – can you guess which style they think is cool? https://t.co/6tJfp6jl86 pic.twitter.com/HXLPrsw62n
— Daily Mail Online (@MailOnline) July 7, 2024
Odpor mileniálů
Na druhé straně jsou ti, kteří zůstávají věrní svým nízkým ponožkám a odmítají vyšší varianty. „Měřím 157 cm, když mám dobrý den a mám krátké nohy, takže kdybych nosila ponožky do půli lýtek, nebyl by mezi mými stehny a kotníky žádný rozdíl,“ řekla Krista Figueroa, 32letá rentgenová technoložka, Wall Street Journalu. Figueroa také zmínila, že si spojuje vysoké ponožky se svým otcem, který je nosí s teniskami New Balance, což podle ní vytváří klasický vzhled „stárnoucího tatínka“.
@nypost Phoebe Parsons claimed all she has to do to figure out a women's generation is look at their feet for a certain "controversial" fashion trend. Link in bio for more details.
♬ original sound – New York Post | News
Daily Mail uvádí, že preference mladých lidí pro vyšší ponožky se odráží i v prodejních číslech. Data o prodeji ponožek od společnosti Hanes ukazují nárůst o 5,9 % pro ponožky, které sahají nad kotníky, zatímco prodej nízkých ponožek klesl o 3,8 %. Podobný trend je vidět i u společnosti Aritzia, kde ponožky sahající do poloviny lýtka překonávají prodej nízkých ponožek v poměru dva ku jedné, jak uvedla Heather McLean, viceprezidentka pro produkt.
Ve světě, kde módní trendy slouží jako bitevní pole mezigeneračních střetů, představuje oživení vyšších ponožek více než jen přechodný výstřelek – odráží širší kulturní posun směrem k přijetí nostalgie a přepisování tradičních módních pravidel. Vzhledem k tomu, že generace Z je průkopníkem tohoto trendu, je jedna věc jasná: kotníkové ponožky jsou out a vyšší ponožky s námi zůstanou.