Starbucks se opět ocitá na křižovatce. Laxman Narasimhan, který vedl společnost pouhý rok, nečekaně odstupuje. Na jeho místo nastupuje Brian Niccol, bývalý CEO společnosti Chipotle, který prokázal své schopnosti jako krizový manažer, když v roce 2018 pomohl Chipotle překonat krizi způsobenou výskytem otravy jídlem.
Niccolův úspěch ve společnosti Chipotle je zřejmý. Pod jeho vedením se zlepšily marketingové strategie, byly zavedeny nové produkty a zlepšil se provoz restaurací. Niccol také zavedl zaměstnanecké výhody, jako je například proplácení školného, což pomohlo více motivovat zaměstnance. Díky tomu se tržby společnosti téměř zdvojnásobily.
Starbucks is tapping Brian Niccol, the head of Chipotle, to replace its CEO as it seeks to revive flagging sales and appease outside investors.
— NBC Nightly News with Lester Holt (@NBCNightlyNews) August 13, 2024
@tomcostellonbc reports on the major shakeup. pic.twitter.com/KWjYCyLGFS
Nyní však Niccola čeká mnohem těžší úkol. Starbucks, s více než 38 000 pobočkami po celém světě, čelí řadě problémů. V USA se potýká s poklesem prodeje, což je částečně způsobeno zvyšujícími se cenami a změnami v preferencích spotřebitelů, kteří více tíhnou k rychlejším a levnějším variantám než k tradičním kavárnám. Výzvou bude také zlepšení zkušeností zákazníků, kteří si stále více stěžují na dlouhé čekací doby a přetížené mobilní objednávky.
Starbucks navíc čelí tvrdé konkurenci na zahraničních trzích, zejména v Číně, kde zákazníci stále častěji volí levnější alternativy. V Evropě a na Blízkém východě se společnost potýká s bojkoty spojenými s geopolitickými událostmi, píše AP. Niccol bude muset najít způsob, jak přesvědčit zákazníky, aby si znovu zvolili Starbucks, i když to znamená platit prémiové ceny.
Jak připomíná CNN, výměna na postu CEO přichází v době, kdy se investoři začínají obávat o budoucnost společnosti. Niccolovy úspěchy ve vedení Taco Bell a Chipotle však naznačují, že je schopen přinést potřebné změny, které by Starbucks vrátily zpět na růstovou dráhu.