Google oznámil, že v příštích několika týdnech zavede změny pro svůj vyhledávací algoritmus, které mají bojovat s clickbaity a nekvalitním obsahem. Informoval o tom server TechCrunch.
Nový algoritmus se bude snažit snížit množství nekvalitního nebo neoriginálního obsahu, který se ve výsledcích vyhledávání umisťuje vysoko. Google uvádí, že aktualizace se zaměří zejména na obsah, který byl vytvořen primárně pro umístění ve vyhledávačích. Jedná se o tzv. obsah „SEO-first“.
„Pokud jste hledali informace o novém filmu, mohli jste se dříve setkat s články, které shromažďovaly recenze z jiných webů, aniž by přidávaly další pohledy nad rámec toho, co je k dispozici jinde na webu,“ vysvětlila společnost v příspěvku na blogu. „To není příliš užitečné, pokud očekáváte, že si přečtete něco nového. S touto aktualizací se vám zobrazí více výsledků s jedinečnými informacemi, takže je pravděpodobnější, že si přečtete něco, co jste ještě neviděli.“
Google will roll out new updates to reduce low-quality and unoriginal content in search results https://t.co/LEOGXVQdIk by @aiishamalik1
— TechCrunch (@TechCrunch) August 18, 2022
Nový algoritmus bude zatím fungovat jen pro angličtinu
„Víme, že lidé nepovažují obsah za užitečný, pokud vypadá, že byl vytvořen spíše s cílem přilákat kliknutí než informovat čtenáře. Proto od příštího týdne pro anglické uživatele po celém světě zavádíme řadu vylepšení ve vyhledávání, abychom lidem usnadnili hledání užitečného obsahu vytvořeného speciálně pro lidi,“ uvedl Google.
Druhá aktualizace, která usnadní vyhledávání kvalitních a originálních recenzí, se očekává v nadcházejících týdnech. Technologický gigant na tom začal pracovat již v loňském roce, kdy spustil sérii aktualizací. Jejich cílem bylo zobrazovat ve výsledcích vyhledávání užitečnější a podrobnější recenze. Nadcházející aktualizace budou na tyto snahy navazovat.
Google také pracuje na vylepšení tzv. „featured snippets“. Jedná se o malé kousky výsledků, které vyhledávač u mnoha vyhledávání zabalí a zobrazí na začátku stránky. Minulý týden společnost uvedla, že zavádí aktualizaci, která zlepší odpovědi, jež se lidem v těchto informačních rámečcích zobrazují.
Uvedení nových vylepšení přichází v době, kdy společnost Google nedávno přiznala, že TikTok negativně zasahuje do jeho třzeb z vyhledávání. Senior viceprezident Prabhakar Raghavan, který řídí organizaci Google Knowledge & Information, nedávno poznamenal, že mladší uživatelé se při vyhledávání často obracejí na aplikace jako Instagram a TikTok namísto vyhledávání pomocí Googlu nebo Map. Raghavan například uvedl, že téměř 40 % mladých lidí při hledání místa k jídlu přechází na TikTok nebo Instagram.