Letadlo indonéské letecké společnosti Sriwijaya Air vzlétlo v sobotu odpoledne místního času z hlavního města Jakarty. Aerolinky poté s letadlem, na jehož palubě bylo 62 lidí, ztratily kontakt. Dle vyjádření ministra dopravy letadlo havarovalo do moře asi 20 km od letiště. Informovala o tom agentura Reuters.
Letadlo Boeing 737-500 bylo na cestě do Pontianaku v Západním Kalimantanu. Z obrazovky radaru zmizelo chvíli poté, co vzlétlo ve 14:36, kvůli silnému dešti 30 minut po plánovaném čase. Během 4 minut dosáhlo výšky přes 3 km, poté začalo prudce klesat a o 21 sekund později přestalo přenášet data. Zatím neexistují žádné stopy, co mohlo náhlé prudké klesání způsobit. Experti zdůrazňují, že většina leteckých nehod je způsobena řadou faktorů, jejichž rozhřešení může trvat měsíce.
Indonéský ministr dopravy Budi Karya na tiskové konferenci řekl, že na palubě letu SJ 182 bylo 62 lidí, z toho 12 členů posádky. Uvedl, že letadlo se zřítilo poblíž ostrova Laki, asi 20 km od letiště. Citoval ho web detik.com.
Místní úřady uvedly, že všichni na palubě byli Indonésané. Indonéské námořnictvo určilo místo zmizelého letadla a na místo byly odeslány lodě. Úřady neřekly, zda věří, že lidé na palubě přežili.
Výkonný ředitel Sriwijaya Air Jefferson Irwin Jauwena na tiskové konferenci řekl, že letadlo bylo před letem v dobrém stavu.
Očekává se, že indonéská bezpečnostní agentura KNKT zahájí okamžité vyšetřování. Součástí sondy bude i Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) v USA, protože letadlo bylo navrženo a vyrobeno ve Spojených státech.
Nejednalo se o problémový Boeing 737 MAX, jenž má na kontě dvě fatální nehody a jednu z toho v roce 2018 v Jakartě, nýbrž o mnohem starší model. 737-500 je o dvě generace starší než nejnovější 737 MAX.
Indonésie má v oblasti letecké bezpečnosti různorodé záznamy. V roce 2007 Evropská unie po sérii havárií a zprávách o zhoršujícím se dohledu a údržbě zakázala všechny indonéské aerolinky. Omezení byla plně zrušena v roce 2018.
V letech 2007 až 2016 snížil Federální letecký úřad USA hodnocení bezpečnosti Indonésie na kategorii 2. To znamená, že její regulační systém byl nedostatečný.