Význam a dopad
Publikace písně „We Are the World“ byla sama o sobě poměrně výjimečná a strategicky promyšlená, což přispělo k jejímu celosvětovému úspěchu a dopadu. Singl byl oficiálně vydán 7. března 1985, přičemž očekávání veřejnosti bylo již předtím vysoké díky informacím o této unikátní kolaboraci.
Jedním z klíčových prvků vydání byla premiéra písně, která proběhla zároveň v rádiích po celém světě. Tento synchronizovaný start nebyl v té době běžný a výrazně zvýšil povědomí a zájem o singl. K písni bylo vytvořeno také hudební video, které dokumentovalo proces nahrávání. Toto video bylo vysíláno na mnoha televizních stanicích a poskytlo divákům jedinečný pohled do zákulisí tohoto historického momentu.
Kromě samotného singlu bylo vydáno také album „We Are the World“, obsahující další písně od umělců zapojených do projektu USA for Africa. Součástí kampaně byly i různé propagační materiály, včetně triček, plakátů a dalších suvenýrů, které pomohly zvýšit povědomí o projektu a jeho cílech.
Projekt získal rozsáhlou publicitu v médiích, včetně televizních rozhovorů s účinkujícími umělci a reportáží o situaci v Africe. Tímto způsobem se zvyšovala povědomí o humanitární krizi a cílech písně. Ačkoli „We Are the World“ nebyla často hrána naživo kvůli složitosti shromáždění tak velkého počtu umělců, několik výjimečných vystoupení se konalo, včetně slavného Live Aidu v roce 1985.
Díky těmto promyšleným a efektivním strategiím publikace a propagace se „We Are the World“ stala nejen hudebním hitem, ale také významným kulturním a humanitárním fenoménem. Singl byl distribuován po celém světě a stal se jedním z nejprodávanějších singlů všech dob, jehož prodej výrazně přispěl k finančním prostředkům na pomoc Africe.