Korejská značka Hyundai již testuje v provozu zamaskované exempláře druhé generace svého modelu Nexa. Ten je poháněn elektřinou vyrobenou na palubě prostřednictvím vodíkových palivových článků.
Podle zveřejněných špionážních snímků na webu britského magazínu Autocar dostane vůz v porovnání se současností odlišný design. Měl by navazovat na tvary, které má aktuální provedení velkého rodinného SUV Santa Fe.
Ve svých útrobách bude mít zabudovánu novou generaci vodíkového pohonného systému. Samotný vodíkový článek má být oproti současné verzi o třetinu menší a mít delší životnost o 50 až 100 procent. To znamená, že by vydržel cca 250 -300 tisíc kilometrů. Jeho výkon je 96 kW. Elektromotor může při výkonových špičkách čerpat také elektřinu z vyrovnávací baterie s kapacitou 1,56 kWh.
Zásoba vodíku ve třech nádržích s objemem po 52 litrech má vydržet na překonání vzdálenosti 666 kilometrů bez doplňovací zastávky. Poměrně rychle by měla následovat další technická vylepšení, které dojezd na jedno doplnění vodíku navýší na 800 kilometrů.
Sériová verze by se měla představit pravděpodobně během příštího roku. Současné Nexo se nabízí od roku 2019 a cena startuje na hranici 1,9 milionu korun. Kvůli řídké síti čerpacích stanic je zatím zájem o tento vůz a vůbec auta s vodíkovým pohonem u nás malý. Konkrétně se během loňska v Česku do provozu zaregistrovaly jen čtyři kusy Hyundai Nexo.