Korejská značka Hyundai jako první z těch, které přislíbily výrobu elektromobilu s cenovkou do 20 000 eur, odhalila vzhled a parametry své novinky Inster.
I když je design hodně podobný tomu, který má korejský automobil Casper se spalovacím motorem, ve skutečnosti má tento pro Evropu vyvinutý model zcela jinou konstrukci. Svědčí o tom třeba prodloužený rozvor na poměrně velkorysou hodnotu 2580 milimetrů. To je o dost více, než kolik mají přímí konkurenti, mezi které se řadí hlavně Dacia Spring a Fiat 500e.
Na délku vůz měří 382,5 centimetru, výška je 157,5 centimetru a šířka 161 centimetrů. Z boku jsou jasně viditelné proporce, který Inster řadí mezi mini SUV.
Zatím Hyundai plánuje prodávat čtyřmístnou verzi, ale prý bude i pětimístná. Zadní sedačky je možné posouvat. Pokud budou odsunuty zcela vpředu, pak je objem zavazadlového prostoru 351 litrů.
Hyundai bude automobil prodávat se dvěma verzemi baterie, přičemž ta menší má kapacitu 42 kWh a auto s ní ujede v režimu WLTP 300 kilometrů a do větší půjde nabít 49 kWh elektřiny. Dojezd se pak zvýší o 55 kilometrů.
S menší baterií se pojí pohonný elektromotor o výkonu 95 koňských sil, větší bude spolupracovat s agregátem s potenciálem 113 koní.
Standardem má být palubní nabíječka 11 kW, hodnotu výkonu dobíjení stejnosměrným proudem značka v tiskové zprávě neuvedla. Na dobití na 80 procent má prý ale postačovat půl hodina.
V České republice začnou podle mluvčího zdejšího zastoupení Davida Pavlíčka dealeři přijímat objednávky na podzim. První kusy pro zákazníky pak dorazí na přelomu letošního a příštího roku. Základní cena verze s menší baterií má být podle informací portálu Autonaelektřinu.cz zhruba 600 000 Kč.