Nejbližším novým elektromobilem, kterého se dočkáme od značky Hyundai se stane velké SUV se zatím pracovním označením Ioniq 7. Poté ale přijde řada na menší a levnější typy plně elektrických vozů. Zatím nejmenším a nejlevnějším (s cenovkou do 20.000 eur) má být Ioniq 2. Měl by mít dojezd na jedno nabití přibližně čtyři sta kilometrů.
Tento elektromobil bude zkonstruován na nové podvozkové platformě IMA. Bude ji možné využívat nejen v malých autech. Korejský koncern počítá, že jen do roku 2030 na ní vyjede 13 vozidel s logy značek Hyundai, Kia a Genesis. Jedním z důvodů pro jejích urychlené zavedení do výroby je samozřejmě to, že sníží výrobní náklady.
Úsilí nabízet dostupné elektromobily napomáhá v poslední době i poměrně rychle klesající ceny baterií. Nyní stojí v přepočtu jedna kilowatthodina baterie 139 USD, což je meziroční pokles o 14 procent. Podle odhadů BloombergNEF pak má pokles ceny baterií pokračovat. Cena by tak měla být v roce 2025 zhruba 113 USD z jednu kilowatthodinu a v roce 2030 už jen 80 USD. Vliv na to logicky má zlevnění strategických surovin pro jejich výrobu, tedy lithia, niklu a kobaltu.