Korejská automobilka Hyundai na počátku letošního roku prodala méně osobních vozidel než v prvních dvou měsících loňského roku. Například v únoru to bylo přibližně o čtyři procenta. Poměrně velký podíl na tom má ale dramatické snížení zájmu zákazníků o elektrické modely s logy Hyundai a luxusní divize Genesis.
V tomto případě byl únorový meziroční pokles téměř 46 procent. Na celkových prodejích značky se tedy podíl elektrických vozidel snížil z loňských více než 9 procent o zhruba čtyři procenta. Číslo ještě trošku vylepšuje zvýšení prodejů plug-in hybridních vozů. Zájem o ně vzrostl v porovnání s loňskem o padesát procent. Jenže, tato kategorie vozů nepřináší korejské značce žádná zásadní čísla. Jejich podíl na celkových prodejích vozů Hyundai a Genesis nečiní ani jedno celé procento. Ještě více zanedbatelný je odbyt vozu Nexo, který pohánějí vodíkové palivové články. Zákazníci si jich v únoru převzali jen 332. To je o 64 procent méně než během loňského února a z hlediska celkového objemu prodaných kusů automobilů Hyundai jen 0,1 procenta.
Z hlediska modelů se pro Hyundai největším problémem jeví typ Ioniq 6. Jeho prodeje se snížily v únoru o 90 procent a v souhrnu za první dva měsíce letoška o 89 procent.
O něco lépe si vedou vozy Ioniq a Kona Electric. Ale i u nich byl únor pokles prodeje shodně o 33 procent.