Málokterému autu se dostalo takového věhlasu jako modelu Impreza. Automobilka Subaru si tímto vozem pojistila hlavně početnější rodiny. Precizně vyrobený hatchback, který svým motorem typu boxer zapadá do nové filozofie společnosti. Výrobci si pěkně vyhráli s designem, ale to není jediná věc, která nás okouzlí. Impreza se na trh podívá i jako hybrid.
Subaru Impreza je neskutečně povedené auto, které si rozhodně oblíbíme, a to převážně pro jeho praktičnost a skvělé jízdní vlastnosti. Není ovšem divu, že za takto nabitý stroj si nechá Subaru pěkně zaplatit. Stále se sice nedostáváme přes kritickou hranici milionu korun, i tak ovšem Impreza nepatří mezi nejlevnější dravce. Útěchou nám může být fakt, že pokud se odhodláme ke koupi, bude cena vyvážena nejen zážitky z jízdy, ale také vysokou spolehlivostí. Kromě toho automobilka upřela svou pozornost na bezpečnost. Je to vidět.
Design
Podle slov firmy byly spojeny u Imprezy dva koncepty. Výrobci skloubili sportovnost a dynamiku. Je jasné, že v katalogu nových vozů najdeme i sportovněji vyhlížející kousky, i tak ale Impreza nezaostává. Přední část je dekorována úzkou maskou chladiče s podélným mřížováním. Hlavní chladící funkci přebral nárazník. Všechny tvary do sebe ovšem krásně zapadají, a to konkrétně dokazují LED světlomety.
Z boku oceníme převážně linie. Až právě z profilu si všimneme, jak je Impreza rovná. Výrobci se nijak nenamáhali s oblými tvary. Sportovnost vystihli skrze rovné linky a čáry. Stejně přímočará jsou i kola, která nabrala velikost až 17 palců. Zadní část už se stala klasikou. Mohutné, hranaté světlomety jdou do přímého kontrastu ne příliš velikým nárazníkem. Celá strana je zastřešena vcelku objemným spoilerem.
Kabina se drží zajetých konvencí. V Subaru věří, že hlavním faktorem hladké jízdy je čistý interiér bez zbytečných vychytávek navíc. Kombinace kůže a karbonu skvěle vystihuje sportovnější DNA tohoto modelu. 8palcová obrazovka infotainmentu je přehledná a v ideální výšce. Všechno kolem nás působí na dotek kvalitně a propracovaně.
Motor
Dvoulitrový benzín čtyřválec typu boxer nabízí až 150 koní výkonu a 194 Nm krouticího momentu při 4000 otáčkách. Další čtyřválec o objemu 1,6 litru pak dodá až 114 koní a 150 Nm. Nezapomeňme ale na fakt, že Impreza váží cca 1,4 tuny. Takže i menší výkon dokáže pěkně zužitkovat.
Verdikt
Nejsilnější verze se vyšplhala na 800 000 korun. Naopak nejslabší se pohybuje kolem částky 650 000 korun. Stále hodně peněz, na druhou stranu ale také hodně spolehlivosti a praktičnosti.