Americká společnost Indian byla vůbec první firmou, která vyráběla motorky na tamním kontinentu. Challenger je její vlajkovou lodí. Už podle názvu je jasné, že tenhle stroj bude testovat silnice na všech frontách. Brutální výkon, který se skloubil s legendárním vzhledem, je přesně to, proč je Indian Challenger tak úspěšný. Pohodlný a připravený na dlouhé cesty.
Indian zásobuje svět motocykly už od začátku 20. století. Od té doby ani jednou nešlápl vedle a vydobyl si ve světě neuvěřitelné jméno. Síla a design těchto motorek už se staly legendou. Hlava indiána je značka, která ze světa motorismu nikdy nezmizí. Challenger, jeden z nejúspěšnějších strojů, nepřinesl do nového roku moc změn. Zájem o nový kus je ale i tak abnormální. Ikonický motor do V, maska se světlometem, nízký posed a velký úložný prostor. To vše je DNA nového Indianu.
Odvážný design
V době vysokých cesťáků je vzhled Challengeru opravdovou lahůdkou. 2,5 m dlouhý a téměř 1 m široký stroj s rozvorem kol 1,668 m nechává hodně motorek pozadu. Když si přidáme váhu 361 kg, zjistíme, že tenhle Indian je skutečné monstrum. Takovéto dimenze s sebou nesou i mnoho povinností. Přestože je motorka vybavena skvostným brzdným systémem, je třeba počítat s prodlouženou brzdnou dráhou. K jízdě na Challengeru je vždy potřeba přistupovat s respektem.
Výška sedla, 0,672 m nad zemí. Posed je velice pohodlný, takže dlouhé cesty nebudou problém. Motorka je stabilní, ale přesto je třeba počítat jak s váhou Indianu, tak i šířkou zadní pneumatiky. Ta může občas překazit naše plány při rychlejší jízdě, a hlavně v zatáčkách. V zásadě ale platí, že Indian je velice dobře ovladatelný stroj.
Zážitky na silnici jsou umocněny i zvukovým systémem. Prázdná cesta, obří stroj a z reproduktorů hraje naše oblíbená hudba. Tohle jsou chvíle, které se musí zažít.
Silný motor je základ
Challenger operuje s kapalinou chlazeným motorem V-twin o objemu 1768 cc. Zářivý kus poctivé americké práce. Tenhle drobeček dokáže vyprodukovat sílu 122 koňských sil. To je jen pro informaci opravdu hodně síly pohromadě. Točivý moment se nám tu vyšvihl na 173 Nm. Taková porce „krouťáku“ nás dokáže při nepozornosti pěkně nakopnout.
V USA cena startuje na 24 500 dolarech. Převedeno do naší měny, 550 000 korun. Počítejme ovšem s daleko vyšším číslem. Motorka se sem přeci musí nějak dopravit. Takovéto ceny už jsou skutečně vysoké. Je třeba si ale uvědomit, že Challengera si nepořizujeme na jednu sezónu, ale na celý život. Indian nás přežije.