Instagram reaguje na potíže TikToku na americkém trhu a představuje novou aplikaci Edits pro tvorbu videí. Očekává, že novinka osloví tvůrce obsahu, kteří hledají nástroje pro snadnou úpravu videí přímo na mobilním telefonu.
Aplikace Edits, která je podobná CapCut vlastněnému čínskou společností ByteDance, umožní uživatelům editovat videa a ukládat nápady pro pozdější použití. Adam Mosseri, šéf Instagramu, uvedl: „Naším úkolem je nabídnout co nejkreativnější nástroje těm, kdo tvoří videa.“ Podle serveru The Hill je aplikace dostupná k předobjednání v App Store, zatímco verze pro Android bude spuštěna v únoru.
Instagram announces Edits, a new video creation and editing app set to launch in the coming weeks. pic.twitter.com/1kGy0eys8S
— Pop Base (@PopBase) January 19, 2025
Situace přichází krátce po zákazu TikToku v USA, který měl začít platit v sobotu večer. TikTok dočasně ukončil přístup pro americké uživatele, ale podle deníku The New York Times se v neděli služba obnovila díky dohodě s poskytovateli služeb. Společnost poděkovala Donaldu Trumpovi za „nezbytnou jasnost“ v otázce budoucího provozu.
Edits se neomezuje jen na obsah pro Instagram, ale nabízí možnosti úpravy pro jakoukoli platformu, včetně YouTube nebo jiných sociálních sítí. Meta, mateřská společnost Instagramu, již dříve úspěšně uvedla funkci Reels jako konkurenci TikToku. Reels se stalo jednou z nejoblíbenějších funkcí na platformě.
Podle průzkumu společnosti TD Cowen uživatelé internetu v USA po zákazu TikToku nejčastěji přecházejí právě na Reels, následované YouTube Shorts. Reklamní zadavatelé mají o Reels největší zájem, což Meta posiluje jako výhodu na trhu.
Nová aplikace Edits má být dalším krokem v konkurenčním boji. Jak uvádí The New York Times, Meta zároveň změnila rozvržení některých svých aplikací, aby více připomínaly TikTok, a připravila své týmy na možný přechod uživatelů.